Början av resan...

Jag och min man har varit gifta i snart två år. Vår dröm har hela tiden varit att vi skulle bli gravida direkt efter att vi gift oss. Så tänker väl de flesta?! Men först hade jag problem med att få ut min spiral, det hela slutade med att jag fick operera bort den (orkar inte gå in på detaljer) - i början av 2011 - så helt plötsligt hade vi förlorat 6 månader :(
 
Därefter försökte och försökte vi... (Undrar hur mycket pengar vi har lagt ned på ägglossnings- och graviditetstest egentligen??!!) I slutet av 2011 tog vi kontakt med fertilitetsmottagningen på sjukhuset efter några månaders väntetid fick vi så tid för ett första besök i början av februari. Vid detta tillfälle var min mens försenad och två dagar innan vårt sjukhusbesök bestämde jag mig för att göra ett graviditetstest. Döm om min förvåning när jag fick ett plustecken i det lilla fönstret!! Jag var gravid!! Det hela kändes helt ofattbart! Jag insåg då att jag faktiskt aldrig trodde att jag skulle få se ett plus. Overkligt beskriver inte känslan nog.
 
Jag fick inte tag på dem på sjukhuset för att avboka tiden så jag och min man gick dit ändå. Det blev ett annorlunda möte. Vi pratade om hur vi haft det nu och så tog de ett test som bekräfta min graviditet. Lyckan var så stor!
 
Men helgen veckan efteråt fick jag ont i ryggen, jag har haft ont i ryggen i omgångar så jag tänkte inte så mycket på det. Men på lördag morgon började jag blöda lite. Jag hoppades att det var "vidhäftningsblödning"  när ägget fäster i slemhinnan. Men blödningen tilltol och då ringde jag sjukvårdsupplysningen. Jag fick prata med en jättesnäll tjej som sa att det kan vara ett missfall. Hon erbjud mig att komma in på gynakuten om jag ville. Jag frågade om de kunde bekräfta om det var ett missfall eller inte, men det kunde de inte göra så tidigt, så jag valde att stanna hemma och så sa hon att jag skulle ringa till sjukhuset på måndagen. Under helgen fortsatte jag blöda (det gjorde jag i nästan två veckor) och väl på sjukhuset bekräftade de att det var ett missfall. Det var ett stort nederlag.
 
Så nu fick jag ringa till dem igen på fertilitetsavdelningen och efter ytterligare väntetid fick vi åter en tid....



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0