En glad gubbe!

Har varit ordentligt nedslagen sedan incidenten med min kollega på personalfesten som jag skrev om i förra inlägget. Men men det var inte första gången och det kommer inte vara sista heller. Det är bara det att ju längre jag kommer in min fertilitetsresa desto skörare blir jag. Från att från början ha varit tuff utåt och kunnat skämta eller argumentera bort det mesta blir jag mest tyst nu och håller igen - för att inte brista ut i gråt. Att just gråta inför människor som utsätter mig för detta skulle kännas som ett stort misslyckande! Så att från att ha taktiken att vara ärlig och tala om att vi visst vill ha barn men hittills inte har lyckats tänker jag nu ge en blick som visar att det här inte är okej och sedan gå därifrån. Återstår att se om det funkar (för mig)?
 
Men livet går vidare som sagt! I fredags var jag ju på sjukhuset och gjorde en kontraströntgen med följande sköljning av äggledarna och jag räknade med att få utslag för ägglossning tisdag-fredag denna veckan. I måndags gjorde jag första testet (billiga stickan) - inget utslag. Tisdag gjorde jag nytt test - visade ett svagt streck, iaf på gång tänkte jag och testade med dyra stickan för säkerhets skull, den visade att jag inte hade ägglossning. Igår onsdag testade jag igen när jag kom hem från jobbet och billiga stickan visade två streck. Om det inte är ägglossning nu så kan jag inte läsa dessa stickor! sa jag till min man (vi har båda tolkat dem fel tidigare). Så jag testade med dyra stickan och efter ett tag ropade min man: Det är en glad gubbe! Så igår var det ägglossning - stor lycka nu har vi chansen!!
 
 
Jag och min man ler lika mycket som smileys:en!!
Ingrid
2012-08-30 @ 13:06:34

Håller tummen : )

Svar: Tack! Efter all denna tid är jag så otroligt tacksam för positiva tester och har även insett att ägglossning inte är en självklart. Så nu väntar jag på BIM (korrekt använt så va?)! ;)
Fertilitetsresa

Solitude
2012-08-30 @ 16:08:12

Tjohoo! Håller tummarna :-)

Svar: Tack!! :)
Fertilitetsresa

B
2012-08-30 @ 16:33:06

ååå vad kul :). Vi fick oxå ett positivt svar från kliniken i dag och väntar nu på remiss för ivf :)

Svar: Åh spännande! Skriv tillbaka och berätta hur det går - vi verkar ligga lika i vår resa :)
Fertilitetsresa

Lilla S
2012-08-31 @ 09:51:05

Skönt att höra att du har gått vidare från händelsen. Nu är det bara att hålla tummarna. Jag tog modet till mig och berättade för en nära vän igår, den första av mina vänner som nu vet något överhuvudtaget.

Svar: Modigt! Antar att det kändes bra att kunna berätta för någon. Jag har två vänner plus mina föräldrar som vet att vi har problem och att det utreds. Men jag vet inte jag är nog inte redo att prata mer om det för någon annan än min man. Men både jag och min man har sagt att om det passar (i situationen) så kanske vi berättar. Jag har inga problem att människor vet egentligen och min man får fritt välja vilka han berättar för och hur mycket han berättar. Det är bara det att jag orkar inte prata om det och vill absolut välja när var hur jag berättar...Men jag vet att jag också egenltigen behöver "älta" det här med npgon. Därför känns det bra att skriva om det på blocken, att få kommentarer som din och att svara som jag gör nu. Det hela blir en bearbetning och vissa negativa känslor släpper. Så tack till DIG för att du är ett stöd för mig! Lycka till!!
Kram :)
Fertilitetsresa

/h
2012-08-31 @ 17:26:27
URL: http://plockigt.wordpress.com

:) hoppas på tur för er !

Svar: Tack :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0