Snart så...

Usch jag hinner inte med... ALLT ska hinnas med innan julledigheten! Hur då?
Jag jobbar de flesta av dygnets vakna timmar just nu :(
 
Men snart är det helg - julhelg och då är jag leeeedig.
DÅ lovar jag att svara på era kommentarer och frågor!!
 
See ya later!
JZ79
2012-12-21 @ 00:55:23

Snart är det julhelg och vi börjar med dieten :) Känner mig sååå laddad :P

Svar: Tjohoo vilken juklapp du har fått med shake:arna!! Äter mannen shake:arna också nu eller hur blev det? Vilken smka valde du till frukost och lunch? Jag kör alltid kaffe på morgonen :) Varmt lycka till nu!! Kram
Fertilitetsresa

L
2012-12-21 @ 07:38:45
URL: http://thatsliife.wordpress.com/

Hoppas du kan chilla under ledigheten :D

JZ79
2012-12-24 @ 12:54:33

Tack =) Ja mannen kör dieten oxå och idag startade vi med kaffeshaken. Vi sov läääänge och har inte hunnit med lunch än, men jag tror jag ska smaka potatis-purjosoppan. Funderar på hur länge jag ska micra den, då den inte fick bli för varm??

Svar: Hur går det för er? Undrar både för dig OCH mannen! ;)Tips för tillredning av soppan: Jag fyller på med kallt vatten direkt i sheken till 100 ml/1 dl, sedan flyller du på med kokande vatten (jag kör det snabbt i vattenkokaren) till 2,3 dl, dvs. du lägger till ca 1,3 dl kokande vatten. Häll i pulvret skaka = klart! Ytterligare ett tips: skruuuuva försiktigt av locket så det pyser till och skriva sedan på igen, därefter kan du dricka i "ur plopp-locket" som vanligt, men öppnar du "plopp-locket" först så exploderar det typ och soppan skvätter!
Fertilitetsresa

JZ79
2012-12-30 @ 12:53:19

Tack för sopptips :) men har hittat ett snabbare sätt nu. Skakar soppan kall, häller i tallrik å sen mikro i 1 min. Soppan blir då 55 grader (får ju bli Max 60 grader) Testade med termometer så jag inte förstör näringsämnen.

Till frukost körde jag kaffe de första dagarna. Nu smakar den sådär..Idag blev det jordgubb istället, den är rätt ok iskall (förvarar både pulver å vatten i kylen enligt tips från modifast.se) lunch alltid potatis/purjosoppa, alltid chokladpudding som sista mål, den mättar bäst å det är jobbigt å känns hunger vid läggdags. Mannen är superduktig! Kan inte beskriva hur glad jag är att han gör detta med mig <3
Kramar

Svar: Jag fixar bara tre smaker tyvärr, så jag kör samma meny varje dag:Frukost: Kaffe
Lunch: Potatis- och purjolökssoppa
Mellis: Kaffe alt. chokladpudding (vardag vs helg)
Middag: Chokladpudding

Tycker precis som du att puddingen mättar mest, så på helgerna så blir det mer pudding :)
Tycker att du är duktig!!
Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0