Procenten ökar!

Vet inte om ni bloggläsare tycker att min diet tar för stor plats på bloggen? Men den är en stor del av mitt liv nu. Det är ju först efter dieten som vi kommer börja med IVF:en. Och om man är hungrig stor del av sin vakna tid så kan jag lova dig att många tankar kretsar kring mat (eller bristen av den)! Men jag klagar inte, jo jag klagar på hungern, men inte på dieten. Jag ser det som en enorm chans att få vara med i denna forskningsstudie och få stöd under ett år för att först gå ned i vikt, sedan hålla vikten och förhoppningsvis bli gravid och då får råd och stöd gällande kosten under och efter graviditeten. Det är jag glad över  :)

När jag frågade dem hur mycket man kan räkna med att gå ned i vikt under dessa 12 veckor, så fick jag inget egentligt svar utan mest att "det är olika för olika människor". Man kan nog räkna med att min kropp kommer ha lite svårare att tappa vikt (pga. symtomen jag har som jag nu går på utredning om, jag har ju berättat lite om detta tidigare). Jag trodde verkligen att jag skulle rasa i vikt de första dagarna av dieten, men icke då stod vågen still! Och det var fruktansvärt jobbigt. De första fyra dagarna av dieten är värst, sedan avtar hungern något, och dessa fyra dagar förändrades inte min vikt ett enda gram :(

Men nu har det börjat hända grejer minsann och nu började även kännas lite på kläderna! Min vikt är ett känsligt ämne för mig som ni säkert förstår, jag vill inte berätta hur mycket jag väger... Men jag har ett mål hur många kilon jag skulle vilja gå ned under dessa 12 veckor. Egentligen är det idiotiskt att sätta mål på antal kilon jag vill gå ned då jag inte kan påverka antalet på något särskilt sätt; jag ska äta fyra shakes per dag, varken mer eller mindre. Hur min kropp reagerar på det kan jag bara passivt invänta och se på vågen... Det är viktigt att jag tränar styrka varje dag, men konditionsträna ska jag inte göra för den energin har jag inte. Normalt ska en kvinna äta ca 2000 kalorier/dag, jag äter nu 800/dag. Och jag har märkt att kl. 19 varje kväll tar min energi slut helt - då orkar jag knappt gå och hämta ett glas vatten eller liknande, utan vill bara sitta still till dess att jag "får" gå och lägga mig.  Jag går och lägger mig ca 1,5-2 timmar tidigare på kvällarna än jag brukar...
 
I alla fall! Jag har ett mål på hur många kilon jag ska gå ned, om det än är ett orealistiskt mål. Eftersom jag inte vill prata kilon med er så kan jag berätta i procent. De antal kg jag vill gå ned under dessa veckor = 100 %, utav dessa har jag hittills gått ned:
Vecka 1 = 9,2 %
Vecka 2 = 20,5 %
 
Så... 79,5 % kvar att gå ned resterande 10 veckor - heja mig!! :)
alexandra
2012-11-04 @ 10:53:56
URL: http://mlbloggen.blogg.se

tycker du är grym som kämpar :) Är ju i nästan samma situation som dig. Jag måste gå ner innan vi försöker med bebisverkstan igen på mer allvar. Man vill tappa kilona så snabt som möjligt så man kan börja igen :)

Svar: Tack! Får du hjälp med att gå ned i vikt? Vad har du för strategi? Jag hejar på dig så att du klarar det!!
Fertilitetsresa

alexandra
2012-11-04 @ 14:40:48
URL: http://mlbloggen.blogg.se

har pco, så det har varit rätt svårt att gå ner, men nu har jag fått tabletter som hjälper mig. så nu har jag typ samma förutsättningar som de flesta att gå ner. Jag räknar på kalorier, tycker det funkar bra just nu :)

Svar: Vad bra :)
Fertilitetsresa

J
2012-11-04 @ 19:42:23

Verkligen HEJA dig! Du gör det så himla bra. Tänker på dig.

Svar: Tack söta du :)
Fertilitetsresa

M
2012-11-04 @ 21:41:40

Det låter helt makalöst bra i mina öron! Skönt att du får utdelning för ditt slit.

Svar: Taack!
Fertilitetsresa

Erika
2012-11-05 @ 11:44:30

Wow, vilka siffror!!!? Heja dig. Du är en sann kämpe

Svar: Tack!! :)
Fertilitetsresa

Solitude
2012-11-06 @ 11:03:20

Du är grrrryyyyym! Heja dig! Bra jobbat :-) Trots att du inte får äta ens en gurkbit ;-)
Och du, kilona är ju helt ointressanta för oss andra, huvudsaken är ju att DU mår bra och att DU märker resultat :-)
Skickar massor av styrka till dig! Och en kram :-)

Svar: Taaack :) :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0