90 dagar to go!

Började dagen med att vara fastande, för blodprovtagning på sjukhuset.
 
Idag är första dagen på min pulverdiet - 90 dagar to go!
 
Frukost: Shake med smak av kaffe
 
 
Helt okej faktiskt!
Libra
2012-10-22 @ 11:43:00
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Hoppas det kommer att gå bra. Lider lite med dig. Jag har bytt ut 1 mål om dagen och tycker det är jobbigt. ;-)

Tycker chokladen är helt ok.

Lycka till! :D

Svar: Vilken av chokladen? Shaken eller puddingen? Är det Modifast du också använder? Hur funkar det att "bara" ersätta ett mål, vad det gäller viktnedgången? Många frågor... Du svarar om du vill :)
Fertilitetsresa

Ingrid
2012-10-22 @ 13:09:18

Hoppas att du hittar många smaker som du gillar. Jag tror att det är bra att man själv inte har så många valmöjligheter utan att det är som i ditt fall pulverdiet. Det blir ju annars så lätt att bara ta lite till vilket tillslut kan bli lite till många gånger.

Du kommer att fixa det här du verkar ha rätt inställning, men du kommer säkert snart säga fula ord om din pulverdiet.

Kämpa på!

Svar: Ja visst! Nu kan jag inte styra alls, jag ska äta fyra påsar per dag - varken mer eller mindre + dricka 2,5 liter vatten/dag. Jag behöver inte tänka alls just nu, men det blir ju ändring på det om 90 dagar när jag får börja äta så smått igen..
Tack för ditt stöd! :)

Går det bra för dig?
Fertilitetsresa

vårt efterlängtade mirakel

Du är jätteduktig!! Detta kommer gå galant!! Jag kör oxå med modifast, men jag byter bara ut ett mål om dagen... detta resulterar ju i ett litet minus, men för dig kommer det gå fortare. Jag beundrar dig, vet inte om jag hade klarat av att leva helt på det. Håller tummar och tår för att det går vägen!! Kram

Svar: Men då är du duktig också!! Jag vet inte nödvändigtvis om den diet jag är satt på är svårare.. Jag slipper ju att tänka? Jag ska äta fyra påsar per dag, varken mer eller mindre - no brain (and no gain)!! ;)
Jag håller tummarna för dig med!!
Kramar
Fertilitetsresa

Me
2012-10-22 @ 15:04:47
URL: http://blirvifler.blogspot.com

Lite nyfiken... Men om du skulle bli gravid nu, menar dom att du bara ska äta pulver då me??

Svar: Nej då måste jag sluta, det skulle kunna vara skadligt för fostret! Det är dock ingen större chans att jag blir det när jag går på pulver, det är en SVÄLTdiet (korrekt benämning faktiskt) och under svält är det oftast inte möjligt att bli gravid.Bra fråga dock! :)
Fertilitetsresa

Solitude
2012-10-22 @ 20:24:17

För mig rimmar det illa med viktnedgång med hjälp av att inte äta riktigt mat men om detta i längden hjälper till att du blir gravid så kör på för bövelen :-)
Vem vet, det kanske får dig på andra tankar och slappnar av i barnproduktionen, eller var detta under förutsättningen att du inte skulle bli gravid under tiden du är med i forskningsgruppen?
Lycka till, jag håller tummarna och skickar lite pepp via cyberspace!

Svar: Jag håller med dig! Det känns konstigt och jag är rädd för att det blir en jojobantning. MEN de lovar ju att stödja mig under ett år och de säger att om man bara följer kostråden när man väl får börja äta igen så ska det gå bra - så jag hoppas verkligen på det!!
Jag FÅR bli gravid, men det är inte troligt att jag blir det nu under svältdieten (som det faktiskt är). Om jag skulle bli gravid avbryts pulverdieten på direkten!

Tack för dina tummar - jag behöver dem!! :D
Fertilitetsresa

Libra
2012-10-23 @ 09:41:36
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Jag brukar ha shaken. Tycker det är smidigt på jobb. Men nu inför IVFen har jag hoppat över den och äter istället. Viktnedgång får jag ta sen. Vill bara gå ner något kilo. Men jag tyckte det fungerade bra innan. Åt LCHF också ett tag. Det kändes fantastiskt bra förutom huvudvärken i början. Nu ska jag försöka dra ner på gluten istället. Tror ett bra välmående är bäst för att lyckas. :)

Svar: Tror du har rätt :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0