Barnkalas

Kan börja med att berätta att allt gick bra under kräftskivan, fick inga barnfrågor alls Phu! 
 
I helgen har vi varit på barnkalas hos min mans släktingar, en trevlig och avslappnad tillställning. Men man påminns mycket om att vi inte har barn: jag ser typ alla som är gravida inom 100 meters radie (minst)! Ingen med putande mage går mig förbi! Utom kanske männens ölkaggar då då... ;)
 
Men allvarligt,jag får ett stygn av sorg när jag ser alla föräldrar och alla barn. Jag missunnar ingen den glädje de känner men jag önskar så att jag/vi skulle få uppleva det också! Jag vet att man inte ska gå in för långt i dessa tankar för då gör jag mig bara olycklig! Men... Ja ni vet :(
ROXANNA - Kamp efter Cancern - Äntligen Gravid
2012-09-03 @ 21:39:40
URL: http://roxxanna.se

tusen tack snälla du :)
ha en fortsatt trevlig kväll

Ingrid
2012-09-04 @ 11:13:36

Jag vet precis hur du känner dig, själv så blir jag väldigt arg för att senare bli ledsen så fort jag ser en gravid kvinna eller en barnvagn. Jag har dessvärre börjat upptäcka att det är så jag hanterar mina känslor dvs att jag blir arg för att tränga undan den tomma och ledsna känslorna.

När jag ser en gravid kvinna kan jag tänka "vad jävla kul för dig då att du är gravid jag är inte alls avundsjuk nähärå, svordom, svordom och ytterligare svordom". Sedan försöker jag hålla fast vid att jag är arg för att sedan tänka på något annat vilket inte alltid lyckas, allt för att inte bryta ihop och bli ledsen.

Lite psykopatvarning kanske, men jag ville bara tala om att du inte är ensam om att reagera även om vi kanske inte reagerar likadant.

Kram

Svar: *nickar instämmande* Vet precis vad du menar och JA det är skönt att veta att man inte är ensam :)
Fertilitetsresa

Solitude
2012-09-04 @ 23:12:55

Jag känner likadant. Avundsjukan har inget snyggt ansikte och det är lite tabu att prata om det. Vad skönt att höra att jag inte är ensam om såna tankar. Du ska se, snart är det din tur att puta med magen. Tills dess kan vi muttra ihop :-)

Svar: Låter som en bra idé!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0