Drömmen om ett barn

Såg ni dokumentären Drömmen om ett barn som gick förra året?
 
Man fick följa flera av paren i deras längtan till barn. Jag kom ihåg hur jag tittade på serien och undrade hur det skulle gå för mig och min man. Kommer vi också behöva gå igenom det paren gör? Ett av paren var Emelie och Anders
 
Nu har de precis fått hem sin adopterade son och Emelie startat en ny blogg Vägen mot tre
Lilla S
2012-09-07 @ 13:47:27

Jag har sett den på tv3play och tyckte att den var jättebra. Kan ju bero på att det är precis det område som intresserar mig och är aktuellt för mig för tillfället. Vill göra ett förtydligande till min undersökning i veckan, det var bara på undersökningsdagen vi fick i uppgift att ligga på morgonen, det var alltså ingen generell uppmaning :-) jag förstår att du tycker att det är jobbigt att de inte hittar något fel. Själv tycker man ju att det är något som är fel eftersom att det inte kommer någon bebis. Kämpa på :-)

Svar: Haha okej :)
Fertilitetsresa

Anne
2012-09-09 @ 00:17:05
URL: http://anneutane.blogspot.com

Såg också serien. De på bilden är inte Emelie och Anders utan Anna och Anders. Det var två par som skulle adoptera. :-)

Märker du har det lite tufft med olika undersökningar. Hoppas du kan se lite ljus emellanåt.

Varför vill lite din läkare att du ska ta omega-3?

Kram från mig!
Anne

Svar: Åh du har rätt - tack jag ändrar nu! :)
Jag tog upp den frågan sist jag träffade läkaren, jag sa att det kändes olustigt att inte äta omega3 när jag gjort det så länge plus att jag vet att det finns undersökninga som visar att det kan öka fertiliteten (åtminstonde för mannen). De sa att de inte kan förbjuda mig men de avråder från deet eftersom de inte har någon forskning på att det INTE är skadligt när man försöker få barn.
SÅ jag vågar inte annat än låta bli, men tänker börja igen så snart jag "får" :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0