Jon & Kate plus 8

Har ni sett programmet Jon & Kate plus eight? Det handlar om en familj på 10 personer, föräldrarna Jon oh Kate som inte lyckades bli gravida på naturlig väg fickhjälp med provrörsbefruktning och fick ett tvillingpar. När de sedan vill försöka få ett syskon till dem så gjorde de nytt provrörsbefrukning och fick då sexlingar! I TV-serien får man följa dem i livet.
 
 
Jag gillar de första säsongerna där barnen är mindre och allt känns väldigt äkta. De sista säsongerna märks det att paret har problem i sin relation och de är numera skilda. Fascinationen ligger i att det är så många barn i samma ålder!
Hanna
2012-10-02 @ 13:36:03
URL: http://lifegoeson79.blogspot.se/

Jag har sett lite grann av denna serie, dock inte regelbundet. Visst är det häftigt att se men jag tycker det är konstigt att de går med på att sätta tillbaka så många ägg på samma gång....
Puh för att ha 6 barn i samma ålder...
Hoppas ni har det härligt på resan!
Kram

Svar: Eller hur? Okej att de gjorde det från början då det ökar chansen för graviditet, men nu vet de ju att det också ökar risken för flerbörd och det i sin tur innebär mängder av risker... Men faschinerande är det!!Kraam :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0