Chans / risk ?

Skriver ett snabbt inlägg så alla ni som har ömma tummar kan släppa tager (tack för ert stöd!)! Återkommer senare ikväll och berättar mer om vad som hände och sas. 
 
Alltså bra nyheter var det inte men det kunde väl varit värre? Den behandling de "rekommenderar" är ett nytt ivf men med kompletterande mediciner.  De håller dock med om att äggdonation är vår bästa chans, närmare bestämt 30-40 %. Med ivf är chansen 5-7 %. Ni kan själva räkna ut risken...
 
Men vi har bestämt oss för ett ivf (nej de erbjuder oss inte 3-pack), börjar nedregleringen på söndag!
JW
2013-04-15 @ 16:09:53
URL: http://drommaromsmatt.blogspot.se/

Oj oj oj, vad spännande! Vad skönt att ni iaf får prova och att det inte blev ett blankt nej!! Hur gick det med DHEA?

Grattis säger jag, en liten seger, men iaf en seger!!

KRAM

Svar: Om detta inte funkar kan han nog tänka sig att skriva ut DHEA till mig så får vi prova au natural under sommaren :) Du har rätt, gäller att försöka se det positiva i det hela! Många kramar till dig fina vän <3
Fertilitetsresa

JZ79
2013-04-15 @ 16:34:41

Spännande!!!! Fortsätter hålla tummarna hårt då :)

Svar: TACK!!!
Fertilitetsresa

tanniz
2013-04-15 @ 17:39:45
URL: http://tanniz.bloggo.nu

Åh det är en chans ni fått :) lycka :)
kram

Svar: Tack :)
Fertilitetsresa

K
2013-04-15 @ 18:10:13
URL: http://motettliv.blogg.se

Även om oddsen är där de är så har ni fått en chans!! Så oavsett odds har ni chansen att lyckas! Nu tänker vi positivt och jag ska hålla mina tummar så att dom blir blå under hela ert försök.
Kram!

Svar: Du har rätt jag VET det men det är svårt att tänka så... Bra då att jag har dig m.fl. som tror hoppas och hejjar på oss!! Kramar till dig
Fertilitetsresa

halvbonden
2013-04-15 @ 18:54:41
URL: http://halvbonden.wordpress.com

Men ni får väl göra fler om ni vill, även om ni inte får ett 3-pack?
5-7% är ju inte 0% i alla fall, och jag tror att det är någon sån procentsiffra som vi som har problem har som chans. Jag menar, jag har fått 8 missfall och ett barn, så vad blir det för procent? Men jag har ett barn, det var det jag ville komma till, så ni har ju den möjligheten med!

Svar: Beroende på hur det går kanske, men det blir troligtvis inte fler försök nej. Procent räknas ju ut på alla, det är inte per individ. Ex: ditt och mitt resultat drar ned resultatet medan andrar ökar resultatet. Ränknat på alla får man ju en beräknad prognos. Men det är ju så en chans är en chans, det är som du säger inte 0 %, men det är svårt att inte koncentrera sig på risken... Kram på dig
Fertilitetsresa

Tackan
2013-04-15 @ 20:12:58
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Håller tummarna:-) vad fantastiskt det låter med er bloggträff.

Svar: Ja det är underbart att gå på bloggträff, det ger massor med energi :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0