En dag i taget

Bättre sent än aldrig har jag nu suttit och läst igenom hela mappen som jag fick från Fertilitetscentrum (Carlanderska) - alla broschyrerna, från pärm till pärm. Inget nytt under solen för mig kan jag säga :)
 
Jag befinner mig nu i någon form av Ingemansland, ganska nollställd. Försöker alltjämnt komma på vad jag känner inför det här men jag vet inte? I huvudet har jag två nära händelseförlopp i mitt huvud, där jag ändå hoppas att något ska fungera: spontangraviditet eller lyckat ivf. Men ja, hoppfull är jag inte men jag hoppas. Förstår ni vad jag menar?
 
Största rädslan nu är att hormonerna inte leder till fler ägg. Andra oron är att vi bara får en äggblåsa men att den inte innehåller något ägg. Ingen mening att uppehålla tankarna på något sådant här som jag ändå inte kan påverka, jag vet, men det är lättare sagt än gjort.
 
Kom i obalans med maten idag, kom hem sent och vrålhungrig vilket resulterade i att jag åt för mycket på kvällen. Blir trött på mig själv :(  Men ja, gjort är gjort...
Mio
2013-04-23 @ 22:17:53
URL: http://www.bebisverkstan.wordpress.com

Hoppet är det sista som överger en. Och tur är väl det. Annars hade man väl gått i graven ;)

Svar: Haha jaa så är det verkligen!! :)
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2013-04-24 @ 09:41:30

Självklart ska man hoppas, men det är lite lättare sagt än gjort då man slits mellan hopp och förtvivlan konstant. Hur går det med vikten och maten i övrigt? Vet hur svårt det är att hålla sig på banan när det händer jobbiga saker. Jag försöker verkligen ta tag i mina kilon. Har tappat 0,8 kg sen i måndags så jag hade nog samlat på mig en del vätska under helgen =) Så det jag väger idag är nog min "riktiga" vikt, vilket innebär att jag ska gå ner ca 3 kg... Men blir jag gravid går jag med glädje upp i vikt igen =)
Kramar

Svar: Grr fram till nu skulle jag ha sagt att det går bra. Men nu har jag ätit för mycket två dagar i streck - jag är hungrig precis hela tiden!! ;åste vara Suprecuren? Vill sluta men suget är konstant :(
Fertilitetsresa

JZ79
2013-04-24 @ 10:22:53

Hoppas det fungerar för er nu :) Ni har kämpat tillräckligt tycker jag.

Förstår precis hur du menar med svårigheterna att äta efter k

JZ79
2013-04-24 @ 10:31:36

Oj, råkade komma åt skicka-knappen på telefonen.

...iaf så förstår jag dina svårigheter att äta rätt när det blir fel med mattiderna. Bara försöka styra upp det igen dagen efter.

Här går det inte alls så bra som jag vill vikten. Jag känner mig så HUNGRIG av Suprecuren. Försöker äta rätt mängd. Men hotell i helgen och middagsbjudning igår gör att det inte är så lätt. Har gått upp nästan 1 kg sen jag startade med spray :/ Ska till Disa på måndag. I helgen väntar kalas i Småland + bröllopsdag, undrar vad vågen visar på måndag... *ångest*

Rädd att sprayen inte fungerar riktigt, har inte fått min blödning än, spraydag 13 idag. Linda ringer imorgon...får se vad hon säger om sprutstarten..

Mår du annorlunda av Suprecur denna gång?

Kram <3

Svar: Du får skriva tillbaka och berätta vad Linda sa, jag är nyfiken!! Usch ja nu kommer biverkningarna för min del :( Och du, deet var först när jag läste din kommentar som jag kopplade ihop sötsuget med Suprecuren :( Snabbtänkt? Not so much...
Fertilitetsresa

S
2013-05-05 @ 20:16:40
URL: http://varedu.blogg.se

Åh, har haft din blogg öppen i en flik sen 22 april och uppdaterat ibland, och först nu insåg jag att jag hade inlägget öppet! Så har alltså missat flera inlägg... Jaja, jag får komma ikapp :)

Förstår precis hur du känner dig, hoppas men utan att vara hoppfull.

Här hade jag två ynka äggblåsor på VUL i fredags, ska kolla imorgon igen efter ökad dos puregon om nåt mer hänt. Jag är rädd att de ska ha tillbakabildats, att det inte ska ha blivit några fler osv... Och OM det blir ÄP så är jag rädd att det är tomma blåsor, så förstår hur du känner dig :/

Men som de säger, ett guldägg är allt som krävs :)

Svar: Oj 22 april, då har du en del att läsa ikapp! Tack för att du läser, kommenterar och peppar :) Kram!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0