Fler leenden!

För JAG ler av alla fina kommentarer på förra inlägget - tack alla ni fina!!
 
Idag fick jag brev från läkaren på Fertilitetscentrum ang mina sköldkörtelvärden. Nu är mitt TSH väldigt lågt så de vill att jag ska sänka dosen på Levaxin. Det tänker jag inte göra. Grejen är den att antagligen är det för att jag har gått ned i vikt som jag nu behöver mindre Levaxin. Jag sänkte dosen i slutet på februari när de på nytt testade mina värden på Sahlgrenska. Läkarna brukar säga att man kan mäta igen efter 6 veckor för att se om det var rätt justering eller inte. Men jag har levt med min hypothyreos tillräckligt länge nu för att veta att det tar minst 3 månader för att läsa av min kropp.
 
I slutet av februari sänkte jag dosen med 0,25 mg varannan dag, nu har jag fortfarande exakt smma värde som då. Nej min kropp har inte fattat säkningen än. Nej jag tänker inte ändra på dosen. Ja jag känner min kropp.
På färden mot tre
2013-04-23 @ 03:10:39
URL: http://pavagmottre.blogspot.com/

Hej igen! Det var ett tag sen jag var inne och läste på din sida och på ivf-bloggar överhuvudtaget. Vill bara skicka en liten hälsning och säga att jag blir så glad att läsa att ni nu hamnat i donationskö och att du fått din ÄL och ni kör på i naturlig cykel. Jag håller tummarna och tänker på er! Kram

Svar: Tack snälla du, riktigt gott att höra från dig igen!! Kramar!!
Fertilitetsresa

Mary
2013-04-23 @ 08:43:28
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Här kommer ett leende till :-)! Jag har en kollega som har hypothyreos och hon har kämpat länge med att få till rätt dos. Nu har hon beslutat att radium-behandlas. Hon är 50 år och har två vuxna barn, så för henne är ju situationen annorlunda. Jag förstår verkligen att du tvekar inför att ändra dosen. KRAM!

Svar: *nickarÄ Kramar tillbaka!!
Fertilitetsresa

S
2013-04-23 @ 12:04:31
URL: http://varedu.blogg.se

Sv: Jag har ingen aning faktiskt :o Jag litar på att läkarna vet vad dom gör, och vet faktiskt inte vad man ska fråga :s
Jag vet inte ens var Puregon och Orgalutran gör för nåt om jag ska vara ärlig :s

Svar: Haha cool inställning du har - me like! :)
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2013-04-23 @ 15:59:58

Som svar till dina frågor i svaret till min kommentar =) Haha va rörigt det lät!
Jo jag går på korta protokollet även detta andra IVF försök. Tar Puregon och Orgalutran. Tycket det e helt ok =) En vecka kvar nu ungefär till vi startar så jag längtar verkligen och tycker att tiden står stilla. Men vem är jag till att klaga...
Kram

Svar: Mmm jag förstår vad du menar, att vänta är dryyyygt!! Men snart är du där och då kommer du ändå ligga före mig i processen! Hoppas allt går bra då :) Kram
Fertilitetsresa

Tackan
2013-04-24 @ 20:27:46
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Härligt att du litar till dig själv och din känsla för din kropp.

Svar: :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0