Frågor och svar

 Det var ett tag sedan jag körde en Frågor & svar, så nu kommer det! Jag tänker att dessa kan hjälpa fler :)

Kan man inte åberopa vårdgarantin när det gäller äggdonation precis som vid IVF? Då borde ni i så fall få byta kö till ett landsting där det är kortare kö. Ring vårdkansliet och fråga, de är väldigt trevliga och hjälpsamma där. Telnr hittar du på Vårdguiden.
Jag vet att man kan åberopa den utomlands, men jag vet inte om det funkar inom Sverige? Ska ringa och kolla, tack för tipset om vårdkansliet!

 

vitamin E har jag missat att man "ska" äta... vad är det bra för?
Den ska öka chanserna att bli gravid. Googla vitamin e fertilitet så hittar du mer! :)

 

D-vitamin är bra för din egen kropp också...! Så att du står emot sjukdomar och så...har du gått på flytande i 90 dagar?
Ja, D-vitamin finns med i Gravid-vitaminen så den har jag :) Ja jag var med i en forskningsstudie inför ivf:en på Sahlgrenska. Jag fick gå på modifast i 90 dagar (följdes upp noga), gå tillbaka till början av bloggen så kan du läsa mer, nu får jag kostråd från dietist som jag träffar en gång per månad i ett år.

 

Skönt att du har kontakt med psykolog nu. Har du blivit remitterad dit eller tagit kontakt själv?
Ja jag blev uppmuntrad att kontakta psykologen på ivf-kliniken. Jag var emot det ganska länge, för jag tyckte det var onödigt att gå dit. Jag resonerade som "jag vet ju varför jag är ledsen, hon kan inte göra något åt det, så vad tjänar det till att gå dit?" Nu vet jag bättre. Jag BEHÖVDE prata om det jag känner och hur jag tänker. Det är oerhört skönt att få bekräftelse på det jag säger eller höra någon sätta andra ord på min situation etc. Jag är lättare när jag går därifrån :)

 

Så du ska börja nedreglera på ÄL dagen? Är inte det lite ovanligt grepp? Hoppas hoppas det blir en befruktning! Vad ska ni göra för behandling nu?
Nja det föll sig så, inte planerat att det skulle vara på ägglossningsdagen dock. Vi frågade när vi var där vad som händer om man blir gravid under nedregleringen. De sa att det är inget att oroa sig för, jag ska däremot inte injicera om jag inte är säker på att jag inte är gravid. Så jag hoppas på under i naturlig cykel!! ;) Vi kör långt protokoll, Suprecur följt av 300 ie Gonal-F OCH 150 ie Menopur. Bara att hoppas... ;)

Onskan
2013-04-27 @ 17:23:07
URL: http://onskanomattbligravid.blogg.se

Jag har ingen aning om jag ska vara ärlig. Det suger iaf att kroppen inte gör som vi vill. Det är så frustrerande!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0