Information från Barnlängtan

Jag är ju medlem i Barnlängtan och iår fick jag två små broschyrer från dem:
 
 
Jag har läst den som riktar sig till närstående, den var bra, tror jag ska ge den till mina föräldrar :)
 
Annars? Haft en lugn (sjukskriven) dag idag. Både bra och dåligt, skönt att bara få vara mig själv inte sätta upp en mask vara glad och trevlig. Samtidigt jobbigt för tankarna gör sig väldigt påminda... Men jag börjar sakta ta in det som hänt, men jag är så fruktansvärt frustrerad att jag inte veet vad jag ska göra åt saken. Men det är ju en process, jag vet och förstår det, i den fas jag är nu är det såhär upp och ner men mest ner. Självömkan är stor, ja.
 
Jag börjar vänja mig vid tanken på äggdonation, det börjar kännas bra att tänka på det. Jag har en oerhörd respekt för de fantastiska kvinnor som väljer att donera sina ägg - jag saknar superlativ! Att ge av sin egen kropp för att glädja andra, denna så osjälviska handling, tänk att det finns så goda människor?!
K
2013-04-03 @ 19:46:45
URL: http://motettliv.blogg.se

Fick också dessa små broschyrer i brevlådan i veckan.
Jag tycker också att det är helt fantastiska kvinnor som ger av det finaste man kan ha till andra. Dom borde uppmärksammas mer.
Kram

Svar: Eller hur?! :) Kramis!
Fertilitetsresa

Onskan
2013-04-03 @ 20:58:28
URL: http://onskanomattbligravid.blogg.se

Vad är detta för något? :)

Svar: Hmm vad menar du? :) Infomaterial!
Fertilitetsresa

sindyrella1983
2013-04-04 @ 08:28:02

Såklart är det jobbigt att vara hemma och hinna tänka, men det e nog ändå bra. Jag tror man behöver det. Jag ska till min kurator idag, jag kommer mig gråta massor. Vi misslyckades med vårt första försök, fick det konstaterat igår. Fick även en ny plan, jag börjar med sprutorna om ca en månad igen. Alltså redan vid nästa mens. Egentligen var dom fullbokade ändå till augusti, men don valde att överboka så att vi slipper vänta så länge. Fantastisk hjälp vi får!
Hoppas verkligen det kommer lösa sig för er också.
Många Styrkekramar

Svar: Åh gumman vad tråkigt att höra att det inte lyckades :( Bra att du har tid hos kuratorn, bra att du får gråta ut och kan ge hän åt din sorg och din besvikelse. MEN jag blir glad att de tar hand om er och att ni inte behöver vänta tills efter sommaren! Sköt om dig, jag tänker på dig!! Många varma kramar
Fertilitetsresa

FA
2013-04-04 @ 19:13:30

Jag har mailat dig ang. läkaren på Carlanderska!

Och ja, osjälviskheten från dom som donerar är fantastisk, helt oerhört fint!

Jag såg en födelseannons en gång där man inte såg bebisens ansikte, men texten gjorde mig djupt rörd.
Föräldrarna tackade donatorn som gjort det fantastiska miraklet som deras bebis var, möjligt.

Svar: Tack för ditt mail!! Vacker annons :) Kram på dig!
Fertilitetsresa

K
2013-04-09 @ 13:16:30

Tack alla fantastiska kvinnor för att ni delar med er av känslor och tankar på era resor mot barn. Jag följer en annan blogg och kom på så vis in på din. Jag hör till dem som haft turen att få barn ganska "enkelt" men är väl medveten om hur kämpigt det är för andra, däribland min syster som väntar på äggdonation. Därför känns det så bra för mig att bli donator och därigenom hjälpa någon annan att få uppleva det fina med barn. Imorgon ska jag till sjukhuset för att planera starten av behandlingen. Jag önskar från hela mitt hjärta att det blir en liten bebis för längtande föräldrar! Kram på er alla starka kvinnor som längtar!

Svar: Tack för alla fina ord du skriver :) Och TACK till dig som så osjälviskt ger av dig själv för att hjälpa oss få efterlängtade åh så älskade barn <3 Kram!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0