Nope

Det blev inga under i naturlig cykel denna gång heller. Idag kom mensen :(
 
Samtidigt som jag vet att det inte är troligt, så kan jag inte sluta att förundras: varför funkar det inte? Varför bliv vi inte gravida? Även denna gången kändes det så klockrent, jag hade superkoll på ägglossningen, vi hade sex före, under och efter - bästa förutsättningarna! Men ändå, helt fruktlöst...
 
Men ja, jag är ju mitt inne i behandlingen, så det gäller ju att fokusera - och hoppas - på den!
 
Försöker vara positiv, eller i all fall inte negativ. Hatar Suprecur - innerligt!
Libra
2013-04-28 @ 21:44:00
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Vad tråkigt att mensen kom. Även om man vet att det nästan är omöjligt att lyckas själv så finns hoppet. Hoppet försvinner aldrig.
Kramar

Svar: Nej det är ju så... Och i och med det försvinner heller inte besvikelsen :( Kram tillbaka
Fertilitetsresa

plockigt
2013-04-28 @ 21:53:32
URL: http://plockigt.wordpress.com

Alltid samma besvikelse när mensen kommer :(
Kram

Svar: Jaa *suck* Men tack för kramen, den värmer!
Fertilitetsresa

Elin
2013-04-29 @ 02:17:11
URL: http://endromomfamilj.wordpress.com/

Nej :( förstår vad du menar. Allt är tajmat, allt är perfekt och ändå händer inget!
Vi får hoppas IVFen ger frukt <3
Kram

Svar: Tack :) Kram
Fertilitetsresa

Mary7301
2013-04-29 @ 09:51:52

Skriver till dig här också ;)
....Exakt samma situation hände mig, var som att läsa om sig själv...nästan...
Fick min mens igår fast vi hade haft samlag innan, under och efter vid ÄL. Fick ju som sagt mitt AMH-0,2 besked i Torsdags den 24/4. Inte alls glad, bara fruktansvärt deppig ;( Visste ingenting om detta, har bara känt på mig saker ett tag men trodde aldrig det skulle vara så här illa ;( Vart vänder man sig för äggdonations kö ? Någon som vet ? Jag får panik för varje dag som går ?

Svar: Jag förstår din panik, verkligen det gör jag! Hur fick du reda på ditt amh-värde? Har du gjort utredning? I vilken fas är du? Vad var/är nästa planerade steg? Har du kontakt med ivf-klinik nu? Antar att du fortfarande är i chockfasen och inte rikitgt vet vad du vill, orkan och kan satsa på? Skriv igen, jag finns här :) Många kramar!!
Fertilitetsresa

Tackan
2013-04-29 @ 19:38:39
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Kram vet man blir lika besviken varje gång .

Svar: Mmm :(
Fertilitetsresa

Mary
2013-04-30 @ 09:04:33
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Blä för mens!
Jag undrar också, varför har det inte funkat hittills på naturlig väg och varför funkade det nu med IVF? Allt är fortfarande ett mysterium för mig.

Svar: Livets mysterier, ibland är de bra dock ;) Kram!
Fertilitetsresa

Mary7301
2013-05-13 @ 09:20:39

Hej Fertilitetsresa.

Tack för ditt snabba svar. Jo så är det, jag har inte haft ork och heller inte vetat vart jag skall börja. Ja vi gjore ju en fertilitetsutredning här i Stockholm och fick då veta mitt låga AMH-värde samt att att jag har slöa äggstockar. Läget är så att Sophiahemmet inte vill ta emot oss, de säger att min ålder är hög (39)och min funktion på äggstockarna enl journal är slöa ;( Vi har vänt oss utomlands just nu. Till Riga och Danmnark. Men de vill ju ha 100 olika blodprover...blää. Skall be om remiss i dag. har bokat tid hos läkare. Vi håller tummarna och typ ber till gud att de vill ta emot oss. Just nu håller jag på att banta ner mig till ett BMI på 35. Vilket tydligen skall vara ok. 12 kg kvar ;( Hur går det för Er ? Kram och keep in touch

Svar: Jaa du, det här är en kamp, inte alls vad man föreställer sig :( Hoppas du hittar ne bra gynekolog på hemmaplan, som gör distansbesöken lättare. Jag tänker på dig, vet hur fruktansvärt jobbigt allt detta är. Finns det inga privata ivf.kliniker i Sverige som tar emot er? Har du kollat med Falun? De gör en studie kring kvinnor med lågt amh-värde som de ger Prasteron. Skulle det kunna vara aktuellt för er? Hu jobbar du med att komma ner till bmi 35? Får du hjälp? För vår del är vi inne i ivf2 nu, började med sprutorna i lördags, inplanerat vul 20 maj - allt hänger på det... Kram på dig!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0