Nu blir det ändring!

När jag läser kommentarer jag får på mitt inlägg om att jag ger efter för sötsuget och ber om tips på vad jag kan göra blir allt tydligt, tack! Så, nu ska jag inte ge efter något mer: Jag har en PLAN!
 
* Se till att dricka ordentligt med vatten under dagen (glömmer det när jag har mycket att göra)
* Planera min mat och hålla på mattiderna (har en tendens att missa mattider när jag har mycket att göra)
* Se till att äta mellan mål, dvs. frukt mellan målen (glömmer det ibland när jag har mycket att göra)
* Äta apelsin på kvällen för att mildra sötsuget
* Tugga tuggummi på dagen och jag vill ha något sött
 
Ja just det ja, kanske göra något åt situationen så att jag har mindre att göra och kommer ihåg vad som är viktigt? JAG är viktig :)
Elin
2013-04-26 @ 06:12:30
URL: http://endrom.blogg.se

Låter kanon :)

alexandra
2013-04-26 @ 11:43:31
URL: http://mlbloggen.blogg.se

låter bra, vet verkligen hur det där suget är :)

Svar: Mmm inge kul! Konstigt egentligen för jag har aldrig varit sötsugen förr? Jädra Suprecur!! :(
Fertilitetsresa

tess
2013-04-26 @ 20:38:55
URL: http://minbebis.com/blogg/tess89/

Låter ju kanon :) Och kom ihåg det du skrev, DU är viktig :) Kram!

Svar: Tack :) Kram!
Fertilitetsresa

Mary
2013-04-30 @ 08:58:25
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Vet inte vad du har för arbetssituation, men ett tips för att inte glömma bort mattiderna är att gå och äta när de andra kollegorna äter lunch. Eller sätta mellanmålslarm på mobilen (det har jag för jag glömmer också mellanmål). Men det är klart, jobbar man ensam är det svårt att hålla mattider, det märker jag när jag jobbar hemma.
Kram!

Svar: Haha jag vet men "Jag ska bara..." först och sedan drar tiden iväg... ;) Mellanmålslarm var smart, det har jag inte tänkt på :) Kram på dig!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0