Visst skiner solen... Ute...

Fortfarande lite feber, men mår ganska bra och planerar i alla fall att gå till jobbet imorgon. Jag får se hur jag mår på morgonen...
 
Jag har funderat mycket under helgen. Fram och tillbaka. Ibland känns det lite mer hoppfullt, ibland totalt hopplöst. Min man och jag satte oss ned igår med mina föräldrar och berättade allt fram till nu och vad vi står inför. Som jag säger: det känns inte som om vi får några val, bara att "de" hela tiden tar bort möjlighet efter möjlighet. Klart det är svårt även för mina föräldrar att ta in, förstå och landa i också...
 
Vi har bokat in oss för läkarbesök på en privatklinik i Göteborg i mitten på april. Då får vi veta om de rekommenderar någon behandling. Beroende på vad de säger vid det besöket får vi se hur vi ställer oss inför äggdonation i Finlnad, DHEA.behandling, specialbehandling i Grekland med mera...
 
Vi ska inte gå in i djupa funderingar eller ta några beslut innan vi varit på läkarbesöket.
 
Hur det känns nu? Upp och ner, mest ner. Men jag går väl framåt i sorgeprocessen antar jag. Forfarande ledsen men nu också arg emellanåt. det ska väl vara bra? Gråter inte heeela tiden längre, det är skönt i alla fall. Men jag kan fortfarande inte prata om det utan att grina och snora hela tiden, så jag orkar och vill inte prata om det. Jag och min man pratar om det förståss emellanåt, någon kommentar här och där. En fråga som ställs, funderingar, tankar med mera. Det är bra, han är mer insatt i allt nu...
 
Men solen som skiner från klarblå himmel biter inte på mitt hjärta. Jag känner inga glada vårkänslor. Jag känner sorg. Och omtöcknande förvirring.
JZ79
2013-04-01 @ 19:49:30

Skönt att dela allt med dina föräldrar. De finns ju där som stöd för er..å så vet de att de aldrig ska skoja om kommande barnbarn (om de nu gjort det nångång)
Tänker på mycket på dig och er situation, har ett mail på G också, kommer senast imorgon =)
Stor kram till dig!

Svar: Jo så är det, samtidgt blir det svårt med föräldrar också, för man vill inte göra dem ledsna också... Men på det stora hela är det såklart bättre att de vet än att de funderar. Tack för ditt mail, det värmer :) Kraam
Fertilitetsresa

Elin
2013-04-01 @ 20:33:08
URL: http://endrom.blogg.se

Vi berättade också för min pappa med särbo igår. Det är ett tufft och jobbigt beslut men efteråt så känns de så mycket bättre <3
Vi hoppas de löser sig för dig o din man snart !
Kram

Svar: Hur har du bestämt med dem efter att ni berättat? Mina flräldrar "får" inte prata med mig om detta om jag inte börjar prata om det först. SÅdan är regeln för jag är annars rädd att de kan börja ställa frågor när jag inte kan/orkar/vill prata om det... Tack för att du stöttar! Kramar
Fertilitetsresa

J
2013-04-01 @ 21:05:41

Kramar

Svar: Tack :)
Fertilitetsresa

C
2013-04-01 @ 21:17:57
URL: http://spyor.blogg.se

Hoppas att läkarbesöket kan föra in er på rätt väg. Kramar

Svar: Ja det hoppas jag, och så är det något att se fram emot :) kram
Fertilitetsresa

Önskan om ett barn
2013-04-03 @ 11:56:01
URL: http://onskanomettbarn.spotlife.se

Har tänkt på dig under påskhelgen!

Hoppas att ni snart kan reda ut era tankar, och kunna få ett bra infosamtal hos IVF-kliniken! Ni förtjänar de bästa! Kram

Svar: Tack för dina värmande ord! Nu kan jag faktiskt säga att jag börjar må bättre och börjar ha sunda tankar och inte bara mörka. Kram
Fertilitetsresa

Mary
2013-04-03 @ 13:20:47
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Jag var visst inte den enda som berättade för anhöriga den här påsken märker jag. Pappa o hans sambo fick höra om våra ivf-försök och att jag hade ett andra embryo på gång nu. Eftersom jag var magsjuk stora delar av påsken trodde de ju såklart att jag var gravid. Om jag inte är det blir det fler personer att göra besvikna, samtidigt är det skönt att dom vet.

Svar: Nope vi var minst två! ;) Så vi var både magsjuka och berättande båda två i helgen som gick ! ;) Hihi kraaam
Fertilitetsresa

Elin
2013-04-08 @ 14:25:44
URL: http://endrom.blogg.se

Vi har inte satt några regler. Har de frågor så får de fråga, jag vill nog att de ska fråga mest bara för att de visar att de bryr sig.
De enda vi har klargjort är att de är de enda som vet + min syster och det är så vi vill ha de tills den dagen vi väljer att berätta för andra.
Min familj är dock ganska obekväm med känsliga frågor och det kommer nog inte komma några frågor :)
Kram

Svar: Vad bra att ni har hittat ett bra förhållningssätt :) Jag står som du förstår lite ambivalent: jag vill att de ska fråga, men bara när JAG vill prata om det. Enklare om mina vänner vara tankeläsare kanske? ;) Kram
Fertilitetsresa

Elin
2013-04-10 @ 15:05:02
URL: http://endrom.blogg.se

Håller helt och fullt med ;) Varför kan inte vänner/folk läsa tankar hehe




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0