Hoppas på goda råd!

På väg till Sahlgrenska och dietisten hoppas innerligt att hon kan ge mig råd mot illamående och halsbränna! I övrigt ska det bli intressant att höra om kostråden ändras något nu när jag är gravid?
 
Jag har tagit Lerigigan Comp nu i några dagar. Den är ingen mirakelmedicin på något vis men den tar lite udden av det värsta. Funkar ganska okej under dagarna om jag äter ofta. Men det tar tid innan den gör verkan på morgonen så då kräks jag oftast.. 
 
 
Det är jobbigt på morgnarna med resor och morgonmöten är hela tiden beredd om jag måste kräkas. I bilen har jag en påse i knät på bussen håller jag den i handen och på mötena sitter jag så nära utgången/toaletten jag kan.  Svårt att koncentrera sig på det man ska dock. 
 
Jag har heller inte lyckats hitta något bra att småäta? Jag gillar inte salta kex, skorpor eller knäckebröd och frukt funkar inte alls. Som sagt hoppas dietisten har goda råd till mig idag!
 
Men lycklig är jag i varje fall! ❤
 
Ps. Har redigerat det jag skrev fel i förra inlägget (vände på siffrorna) nästa inplanerade ultraljud är den 21/1 då jag ska vara i vecka 12 och inget annat :)
A
2013-12-18 @ 09:53:39
URL: http://ilngtansvrld.blogg.se

Jag vill inte skrämmas alls. Men tänkte berätta hur det var för mig. Jag fick också Lergigan Comp utskrivet och Primperan. Men inget av det hjälpte när jag mådde som sämst. Vilket varade till ungefär vecka 16. Jag låg inne på sjukhuset med dropp två gånger (vecka 12 och 13). Där fick jag även en medicin som heter Ondasetron intravenöst som inte heller hjälpte. När det var som värst så var droppet det som hjälpte mig att kunna behålla mat och vätska.

Jag säger inte att du behöver ha det såhär. Men mer att medicin inte alltid hjälper tyvärr. Dock fann jag det bättre att ta de än att låta bli och när det värsta var över så hjälpte de med illamåendet också. Jag tar Lergigan varje dag ännu och jag är i vecka 34 nu. Glömmer jag en dag så får jag sota för det med illamående.

Hoppas du får lite goda råd från dietisten och att de hittar ett bra sätt för dig så att dessa besvär kan lindras.

Kramar!

Svar: Ja Lergiganen är livsviktiga för mig! Skulle absolut inte vilja vara utan dem!! Även om det inte tar bort illamåendet så hålls det på rimlig nivå iaf... Kramar tillbaka till dig!!
Fertilitetsresa

J
2013-12-18 @ 13:37:12

Haha, då är jag med i matchen, v 12 stämmer bättre! Jag är också lycklig för er skull! Jag knaprade Mariekex och även döskallar med hallon/lakrits var smaskens:). Åt för övrigt kräm och mackor hela sommaren! Puss

Libra
2013-12-18 @ 17:56:56
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Vad roligt med lite illamående. Missförstå mig rätt. ;-)

Jag knaprade väldigt mycket salta pinnar, så mycket så jag inte kan äta dem idag. Men de hjälpte mig mycket. Mariekex är också bra. Smakar inte så mycket.

Mot halsbränna äter jag mycket Gaviscon. Fast det är inte så gott om man mår tokilla.

Kramar!

Svar: Jag förstår dig helt rätt! ;) Kramar tillbaka!!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0