Zzzzzz

Min Luciamorgon började med att jag kräktes (min nya dagliga rutin). På jobbet kunde jag inte riktigt njuta av Lucian för jag mådde så illa heela tiden. Svårt att njuta av vackra visor när man sitter och koncentrerar sig på illamåendet och huruvida jag tror jag kommer kräkas mer eller inte?
 
Sedan gjorde jag valet att testa att ta en tablett mot illamåendet (åksjuketablett, tips från Bm) big mistake! Den vanligaste biverkningen, som även barnmorskan varnade för, är trötthet och dåsighet. Jag vart helt väck! Tillbringade lunchen i vilorummet där jag slocknade direkt! Men jag blev aldrig piggare så till slut använde jag inarbetad tid och gick hem tidigare. Sedan har jag legat och sovit i soffan flera timmar. Galet olikt mig!
 
Nu är kl. 21 = min nya läggdagstid - Go'natt!! :)
anne
2013-12-13 @ 22:03:28
URL: http://www.anneutane.blogspot.com

Det är nog ingen tvekan att du är gravid! Sovgott!

tanniz
2013-12-13 @ 22:30:43
URL: http://tanniz.bloggo.nu

Eller hur :) Så gravid man kan bli. Njut :)
Kram

Karin E
2013-12-14 @ 00:43:12

Jag kommenterade din blödning för ett tag sen - jag har ju varit med om det under två graviditeten, en gång gick det snett, en gång inte.
Men. Den stora, stora skillnaden var just symtomen i övrigt.
Jag har tre graviditeter bakom mig. Första gången mådde jag jättebra. Fick en blödning. Senare konstaterades missfal på VUL.
Nästa gång mådde jag fruktansvärt illa, och det blev en välskapt bebis av det.
Den tredje gången fick jag en tidig blödning och trodde först att det var ett nytt missfall på gång. Men så började jag må väldigt, väldigt illa igen. Jag är ingen optimist, men jag var ändå rätt lugn när vi äntligen kunde kolla på ultraljud. Och det blev en välskapt lillebror.
Så ditt illamående är väldigt, väldigt goda nyheter. Stort lycka till.

Svar: Tack för din fina kommentar som berörde mig djupt :)
Fertilitetsresa

Alexandra
2013-12-14 @ 02:18:01
URL: http://mbloggen.blogg.se

låter ju väldigt bra :)

C
2013-12-14 @ 10:10:37
URL: http://spyor.blogg.se

Inte ofta man får njuta av kasst mående men även jag är glad åt att du mår dåligt, måste ju vara något som påverkar din kropp ;) Kram

AKL
2013-12-14 @ 17:52:10

Är i vecka 19, har inte varit upp mer än till 22 fler gånger än jag kan räkna på ena handen sen i augusti. Jag mår mindre illa om jag är utvilad, ta julledigheten till att vila dig i form för 2014!

Svar: Jag kan lova dig att jag verkligen har tagit dig på orden - jag har vilat mig igenom hela julen och det har varit så sköööönt :) Men nu bävar jag inför hur det ska gå att börja jobba igen...? Kram!
Fertilitetsresa

Anne
2013-12-14 @ 19:26:07

Kontakta din barnmorska och be att få Lergigan Comp utskrivet. Det finns "vanlig" Lergigan och så finns det Lergigan Comp. Comp innehåller koffein (i ok mängd att ta även om man är gravid) så den blir man inte lika trött av. För mig har Lergigan Comp varit (och är) min livlina nu när jag mår så illa

Svar: Jag fick det utskrivet och nu är det även min livlina!! :)
Fertilitetsresa

Lena
2013-12-15 @ 18:57:33
URL: http://jagelena.blogg.se

Säger som Anne; Lergigan Comp är kanon. Illamåendet dämpades och jag slapp bli trött :). Jag klarade inte heller av åksjuketabletter, gjorde mig alltför sömnig. Det låter som ett väldigt bra tecken att du är illamående ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0