Biverkningar

Jag har ju tidigare skrivit om biverkningar jag upplevt av Provera. Det har blivit bättre med humöret nu. Tycker jag i alla fall. Kanske skulle fråga min man? ;)
 
Med nässprayet har jag fått nässelutslag, no fun. at.all. :( Smörjer och smörjer men det kliar och svider..
Den andra bierkningen är hungern. Den kom i helgen, jag trodde först att det var för att Proveran hade framkallat mensen men så verkar inte vara fallet för jag är sugen och hungrig typ hela tiden. Tufft läge! Fler som känner detta? Vad gör ni för att stilla hungern? Jag försöker dricka mycket, hålla hårt på mattiderna och äta lite extra frukt om det blir för jobbigt...
 
Fast igår kväll gav jag för första gången efter för hungern och åt - tills jag var proppmätt! Och jag har inte ens dåligt samvete för det. Det här är första gången som jag ätit mig proppmätt sedan 22 oktober. Så jag tycker att det må vara hänt, ingen störra skada skedd, jag åt bara hälsosam mat om än betydligt för stor portionsstorlek. Jag har dock avlagt ett heligt löfte till mig själv: inget godis, bakverk, glass, chips, eller dyligt förren jag har ett barn i min famn - det löftet kommer jag hålla!! :)
Önskan om ett barn
2013-02-19 @ 11:53:07
URL: http://onskanomettbarn.spotlife.se

Inge kul med biverkningar.. :/ du får försöka tänkta på att det kan leda till något bra :) Kram!!

Svar: Kramar tillbaka :)
Fertilitetsresa

Mary
2013-02-19 @ 15:53:37
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Aha! Jag blev också jättehungrig när jag åt i januari när jag sprayade och sprutade hormoner, men sammankopplade det inte som en biverkning. Jag har inga problem med vikten alls och hade under en tid tappat matlusten, trodde det berodde på stress pga hela situationen, så jag blev så glad när hungern kom tillbaka.
Men nu är den borta igen, det kanske var Suprecuren alltså?
Det får jag väl undersöka och utvärdera mera när jag drar igång med nästa Suprecur-omgång.
Förstår att det är ett helt annat läge för dig och att olika biverkningar är olika jobbiga för olika människor.

Svar: Kan ju vara så? Fast för min del känns det faktiskt bättr nu. Återstår att se hur man mår under injektionerna... Men allt det går ju över ganska fort :)
Fertilitetsresa

K
2013-02-19 @ 17:14:01
URL: http://motettliv.blogg.se

Usch vad jobbigt med biverkningar, speciellt utslagen låter tråkigt. Men tuff som man är så genomlider man dom för de resulterar förhoppningsvis i det vi önskar högsta av allt.
Kram

Svar: Ja det hoppas vi :)Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0