Frågor och svar

Här komme några Frågor och svar
 

… jag tror jag ska smaka potatis-purjosoppan. Funderar på hur länge jag ska micra den, då den inte fick bli för varm??
Tips för tillredning av Modifast Potatis- & purjolöksoppa: Jag fyller på med kallt vatten direkt i shaken till 100 ml/1 dl, sedan fyller du på med kokande vatten (jag kör det snabbt i vattenkokaren) till 2,3 dl, dvs. du lägger till ca 1,3 dl kokande vatten. Häll i pulvret skaka = klart! Ytterligare ett tips: skruva försiktigt av locket så det pyser till och skriva sedan på igen, därefter kan du dricka i "ur plopp-locket" som vanligt, men öppnar du "plopp-locket" först så exploderar det typ och soppan skvätter!

 

Hur går det med träning? Finns det ork?
Under tiden som jag gick på dieten och bytte ut samliga måltider till shakes och alltså bara fick i mig ca 880 kcal per dag gick det inte att träna, jag ooooorkade bara inte :( Många kvällar låg jag bara i soffan, totalt orkeslös! Jag försökte ut och gå lite på lunchen och så men ingen träning i bemärkelsen gymträning. Tydligen olika hur man mår, men jag la mitt fokus på dieten den var jag fast bestäm på att klara av, träningen skulle jag ta itu med när jag fick i mig mer energi, så att jag också skulle ha något att göra mig av med! Och det har funkat, jag är på gymmet i stort sett varje dag nu, i alla fall fem dagar i veckan och tränar 30-40 min per gång, känns jätteskönt!

 

Får jag fråga var ni kommer göra er Ivf? Kram o lycka till!!
Självklart! Det är bara roligt med frågor :)
Vi kommer göra den på Sahlgrenska i Göteborg.

 

Vi kommer göra vår första Ivf ( o förhoppningsvis enda) hos RMC i Malmö. Påbörjar den långa behandlingen i slutet av januari. Ni drar oxå igång vid samma tid?
Jag började äta igen i slutet av januari och nästa vecka har jag ersatt alla shaker med vanlig mat. Eftersom min mens har varit försenad de senaste veckorna ska jag börja med Provera nästa vecka, veckan därefter börjar jag med nässpray och vecka 10 blir det injektioner – längtar att få ”sätta igång” :)

 

Har ni inte berättat för någon om ivf eller diet?? Hur gör du på jobbet tex vid lunch?
Nej vi berättar inte om ivf eller dieten, bara mina föräldrar vet. Folk får tro vad de vill (och det gör de säkert). Problemet är att man inte kan berätta bara lite, för det föder bara fler frågor och sen sitter man där i en rävsax och har "bjudit in" till frågor som man inte vill svara på.. Så vi berättar inte.

På jobbet är det inga problem att hålla dieten. Jag brukar äta lunch ute med klienter varje dag så det är ingen som märker att jag inte äter. (Fast mina klienter har svårt att boka lunchmöte med mig nuförtiden! ;)) Fast nu äter jag lunch, så nu är det inga problem alls, förutom att hitta bra mat att äta..

Mina föräldrar vet, men jag vill inte prata om det, jag ger lite info emellanåt bara. Jag har en kollega (som själv gjort ett lyckat IVF) som jag berättar för hur det går och vad nästa steg ska bli det känns skönt. Hon ställer heller aldrig några frågor utan pratar bara om det när jag tar upp det – otroligt befriande! Hon är så söt jag berättade om bloggen och hon gick in men sen såg hon att det var en anonym blogg och då ville hon inte läsa den för det kändes som om hon ”läste min dagbok” sa hon. Fastän jag gett henne tillåtelse. Sött va?

Min man har berättat för en kvinnlig kollega och det tyckte han kändes bra, men han vill nog inte berätta för fler. Jag har däremot sagt till honom att för min del får han berätta för vem han vill och hur mycket han vill. Jag känner inte att det måste vara hemligt det är bara det att ja inte vill PRATA om det, jag har inga problem med att folk VET. Problemet är snarare att de som vet/vill veta är nyfikna och vill prata, därmed kommer krocken och det är jag som blir lidande – därför berättar vi inte.

 

 

T
2013-02-04 @ 22:11:01

Tack för att du delar med dig =)

Svar: Tack för att du läser och kommenterar :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0