Högkostnadsskydd

Nu har jag varit och handlat på apoteket - 1700 kr betalade jag, på det viset kommer jag nu upp p hökostnadsskyddet (2 200 kr) så det blir alltså högsta beloppet jag behöver betala, allt annat jag köper framöver kommer gå på högkostandsskyddet. Tur vi har det :)
 
 
Det känns otroligt spännande nu! Idag tog jag första tabletten Provera (för att mensen ska komma igång igen). Kan knappt fatta att nu är jag igång!
 
På måndag ska jag till Sahlgrenska, då får jag ta blodprover hos sköterskan, träffa dietisten och sedan träffa barnmorskan som ska berätta allt inför IVF:en. Ojojoj kuuuul att vi äntligen är här! =D
JZ79
2013-02-08 @ 20:43:13

Ja tack o lov att vi har högkostnadsskydd i Sverige! Såg du har samma mediciner som mig, säkert standard? Gonal-F sprutor? Har du fått recept på äl-sprutan, det har inte jag..vet inte om de missat eller om de skriver ut det senare?
Spännande med SU på måndag, då ska du träffa både Marianne och Disa :) Vilken lycka, de är så härligt positiva!

Svar: Har du redan fått medicinerna? Vad konstigt, jag fick recepteet på dem först förra veckan och lite snabb ordinering per telefon. Det är först nu på måndag som jag träffar barnmorskan och ska gå igenom allt. Konstigt att du fick dem så tidigt, eller? Precis, antagligen standrad precis som en anan ? Eller ja antagligen eftersom du har samma mediciner :) Vad jag har förstått så får jag ägglossningssprutan nu på måndag när jag träffar barnmorskan, så det är nog helt rätt och riktigt att du inte fått den än.Så himla praktiskt för dig att jag ligger snäppet före dig, önskar jag också hade någon sådan :) (Jag menar inte att vara självgod bara att det är bra och praktiskt + att jag gääärna ger dig denna infon och kan vara ett stöd för dig! :)) Ja nu ser jag fram emot måndag! Vet inte vad DIsa kommer säga om jag ska äta "helt vanligt" nu, eller om hon bara kommer att öka kalorierna... Spännande är det i var fall!
Kramar, och tack för att DU finns och är ett stöd till mig :)
Fertilitetsresa

J
2013-02-08 @ 21:44:36

Grymt kul för er. Följer med spänning. Kram

Svar: Tack :) Och Du, jag är intresserad av vad som händer dig i din graviditet - jag GLÄDJS åt den! Så var inte orolig att berätta för att du vill ta hänsyn :)Puss & kram till dig och jag ser fram emot att ni snart får en liten bebis!!
Fertilitetsresa

Fanny
2013-02-08 @ 22:48:56

Å spännande! Vi är också inne på vårt första ivf på su, jag och min fru. Har ätit primolut-nor gör ett tag sedan och är inne på cykeldag 6 nu. Fick mens tre dagar efter avslutad kur (bara de tre dagarna kändes sim en evighet så man anar ju bara vilken väntan som väntar haha). Barnmorskorna och överläkaren på su verkar jättebta och gulliga. Men jag har ändå märkt att de verkar ha mkt att hålla reda på. Så man får ha ett öga med i spelet och påminna och fråga. De har nämligen glömt att skriva ut mediciner och några blodprov och så, så jag fick ligga på och ringa och tjata ett par gånger. Men de är alltid supertrevliga och tillmötesgående.

Jag följer er nu med spänning och det känns extra roligt att följa er när vi ligger nästan i fas med varann :)

Lycka till nu!

Svar: Vad roligt Fanny! När gör ni ert ivf? Också det första för er, vad roligt att vi kan få följa med på varandras resor! Skriv tillbaka och låt mig veta :)Kram och lycka till!
Fertilitetsresa

K
2013-02-08 @ 23:05:02
URL: http://motettliv.blogg.se

Det är en sån härlig känsla att ha medicinerna hemma, nu är det så nära :-)
Kram

Svar: Ja verkligen :)Kram
Fertilitetsresa

Mary
2013-02-09 @ 16:07:46
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Har en fråga om högkostnadsskyddet, ligger inte det på 2200kr? Eller har jag missförstått det? Håller med om att det är fantastiskt hursomhelst, då såna hormoner kostar flera tusentals kronor. Blev lite chockad när jag hämtade ut min Gonal-Fspruta, 4000kr för 1,5 mm vätska!

Svar: Oj du har helt rätt! 1700 kr var mitt belopp (eftersom jag köpt mediciner innan)! Oj det här hade jag missat. Tack för att du såg det, jag går in och ändrar på en gång!
Ja det är dyra penagar, hoppas det ger "belöning" :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0