7 dagar och inget har hänt...

Nu har vikten stått still i en vecka, grr!
Bara för att jag verkligen verkligen ville gå ned de resterande 1,3 kg som behövs för att komma under bmi 25 tills jag ska till Sahlgrenska på måndag. Men icke det kommer inte hända! Jaja Jag kan inte göra mycket för att påverka det det vet jag ju, jag ska äta mina fyra shakes varje dag varken mer eller mindre.
 
Det är så otroligt jobbigt nu på slutspurten, från och med tisdag får jag byta ut en shake till ett mål riktig mat och jag längtar såå mcyket! Tänka att få tugga?! Känna riktiga smaker i min mun och att få bli mätt! Jag har inte varit mätt sedan 22 oktober :(
 
Jag lovar mig själv att uppskatta och njuta av mat från och med nu!
Men jag vill ända bli av med de envisa sista 1,3 kg....
 
Ps. Mensen behagar heller inte att ge sig....  Lyser i sin frånvaro, 2,5 v nu
Mamma-Liv
2013-01-18 @ 11:36:34
URL: http://mammaliv.se

Tyvärr kan jag inte säga något som piggar upp men vilken prestation du har gjort!

Svar: Vad söt du är! att du lämnar en kommentar och visar att du hejar på mig piggar upp mycket - TACK! Kram
Fertilitetsresa

Janet
2013-01-18 @ 14:37:39

Men grattis till viktnedgången, låg du på bmi 35 innan? Oavsett så har du tappat vikt och det ska du vara oerhört stolt över! Lycka till på måndag! Har du tagit gravtest? Ha en go helg! Kram

Svar: Jag har valt att inte berätta vilket bmi jag har eller hur många kilon jag har gått ned. Men jag har inte har 35 kan jag säga, det är inte fysiskt möjligt att gå ned från bmi 35 till 25 på 90 dagar.Jag är väldigt nöjd och nu ser jag fram emot morgondagen, äntligen ska jag få påbörja det som gjorde att jag valde att genomgå dieten – nu blir det hormonbehandling och ivf – äääntligen!!!
Tack & kram tilbaka!
Fertilitetsresa

Monica
2013-01-18 @ 20:50:48

Kom nu ihåg att börja försiktigt när du skall äta! Lite kokt ris (1 dl eller så), äggröra på ett ägg och vatten, ett rostbröd med smör och bortskurna kanter.

Önskar dig allt gott i livet, men överdriv inte gott när du börjar äta fast föda!

/M

Svar: HejJag träffar dietisten imorgon på Salgrenska, hon kommer att berätta hur jag ska lägga upp måltiderna. Det jag vet är att jag kommer att räkna kalorier. Jag är inte orloig över att jag kommer äta för mycket, jag är orolig över hur jag mental ska fixa att äta så mycket utan att vara rädd för att gå upp. Känsla att äta mat efter att inte ha gjort det på över 90 dagar är väldigt skrämmande och svår att förklara...
Tck för lyckönskningarna :)
Fertilitetsresa

Karin
2013-01-19 @ 11:15:18
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se

Villen oerhörd prestation! Jag kan inte föreställa mig att lägga på en viktresa ovanpå resan med ofrivillig barnlöshet, starkt jobbat! Tänk på alla kilon du har gått ner istället för det sista ynka kilot. Kram Karin (villbli3.bloggplatsen.se)

Svar: Du har helt rätt! Det är bara det att när det är så nära vaknar tävlingsmänniskan till i mig och vill dpräcka målsnöret! men du har helt rätt och jag ÄR nöjd!! Och nu ser jg verkligen fram emot att få sätta igång med nästa steg som var hela anledningen till varför jag genomled dieten - äääntligen!!Tack för dtt stöd Karin, jag uppskattar det verkligen! Kram
Fertilitetsresa

Läsare
2013-01-19 @ 19:23:44

Men du kan ju motionera och förbränna, det är ju inte bara shakerna som avgör.

Svar: Jovisst till viss del, MEN du lurar dig själv om du tror att du förbränner fett när du går på svältdiet, men viss kan du minska i kroppsvikt frågan är bara vad den vikten består i?. Det går inte att bygga muskler när du inte får i dig tillräckligt med energi. Det är det största problemet med svältdieter... :(
Fertilitetsresa

L
2013-01-20 @ 11:37:49
URL: http://drommenomenliten.blogg.se

Såååå duktig har du varit. Hihi, ja vilken känsla att ta en första tugga. Det blir till att njuta;-)

Nu måste din mens komma snart! Förstår din frustration! Jag håller tummarna för att den kommer snart! Kram

Svar: Nu har den kommit!! Och det är 2 dagar kvar till min måltid - slurp! :) Kraam
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0