Äggdonationer

Hörde ni P1 imorse och inslaget om att Svenskar åker utomlands för äggdomationer, tänkte att det kanske intresserar en del av er läsare?
 
 
Helt ärligt måste jag säga att jag har väldigt lite kunskap om äggdonationer och hur det fungerar. En del saker vill man helt enkelt inte veta "för mycket" om , då jag är rädd att det för otur med sig. Förstår ni vad jag menar? Fastän vi är oförklarligt barnlösa har jag nu släppt tanken/förhoppnigen om att vi ska vli gravida på egen hand, nu sätter jag all min tilltro på kommande IVF! Om barnmorskan bara kunde skicka ett mail och tala om hur hormonbehandlingen planeras? Sist fick jag den preliminära svaret att äggplock planeras någon gång under vecka 11...
 
Till alla er som står inför eller mitt i äggdonation: Jag önskar Er all lycka till!!
Karin
2013-01-24 @ 18:02:56
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se

Gud, den där bilden.. Den går rakt in i hjärtat och smärtar av längtan!

Kram
K

Svar: Håller med :s
Fertilitetsresa

JZ79
2013-01-24 @ 23:28:03

Hej smalis :P
Ring imorgon och sök Linda om du inte hör nått via mail. Eller skicka något via minavardkontakter.se?

Angående donation så har vi pratat lite löst om det...bara för att ha lite koll på hur vi ställer oss till det om vi ivf inte lyckas. Eller egentligen pratade vi om det precis före utredning, ifall vi skulle få svar att någon var steril. Iaf så är vi eniga att om ivf inte lyckas så ställer vi oss i kö för spermadonation på SU (vårt problem är ju mannens få simmare). Sjukt långa köer där (ca 2 år i nuläget), så plan B är att åka till Danmark, kostar "bara" några tusenlappar.
Hoppas såklart att ivf lyckas och vi inte behöver kolla upp det här med donation närmare. Fast det känns skönt att redan ha pratat om det, så vi vet var den andre känner osv.

Kram

Svar: Haha jag går med på "normalis"! ;) Bm ringde igår - såå spännande och nu finns det en plan och jag har tider/dstum att förhålla mig till - underbart!! (Berättar mer ikväll/imorgon). Det är bra att prata och tänka på sådana saker innan man står inför det i aktuell situation, bättre prata om det lugnt innan man vet oavsett.
Kramar till Er!!
Fertilitetsresa

Viktkamp
2013-01-25 @ 21:58:13
URL: http://viktkamp.webblogg.se

Skönt att du får börja äta nu =)

Svar: Ja det är det verkligen :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0