Äggjakt

Läste i expressen att IVF-klinik i Umeå jagade äggdonatorer i shoppinggalleria.
Vet inte riktigt vad jag tycker om det hela, överilade beslut är man ju inte direkt ute efter...
 
 
Men allt som uppmärksammar detta tycker jag dock är bra, så jag är positiv til artikeln i alla fall.
Vad tycker/tänker ni?
Önskan om ett barn
2013-01-28 @ 18:09:38
URL: http://onskanomettbarn.spotlife.se

http://www.vk.se/787743/raggade-agg-pa-stan

Tycker kanske att denna artikeln var mer berättande än den hos Expressen! Tycker det var bra att de visade upp sig, så att fler vet att det är stor efterfrågan. :) tror inte de jagade att man skulle fatta ett beslut där och då : P

Svar: Har läst din länk, den var beskrev det mycket bättre! Tror inte heller att de var på "East"-jakt, men de fick ju det att låta så! ;)Men det bästa är ju att det hålls aktuellt och att fler blir medvetna :)
Fertilitetsresa

JZ79
2013-01-29 @ 13:20:50

Det är väldigt bra att det uppmärksammas! De får väl alltid någon att tänka till att det inte är så lätt att bli gravid och kanske någon vill donera i slutänden..

Funderade igår på om/hur jag skulle outa ivf´n på FB. Tänkte ta kort på alla sprayer, sprutor, mediciner och lägga ut ihop med en bebismage eller nått. OM det blir graviditet i slutändan. Vi är ju öppna nu med vänner och så, men på FB når man ju några fler och jag vill att folk ska tänka efter och förstå att det finns så många ofrivilligt barnlösa omkring oss.
Får se om jag vågar i slutändan...Först å främst måste jag ju bli på smällen! =)

Kram

Svar: Jag blir imopnerad av dig om du outar på FB, tycker det är välidgt bra och MODIGT om du gör det! Hoppas på smällen ;)Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0