Årets sista vecka var mentalt jobbig :(

Att hålla dieten under den gågna veckan har varit en otroligt stor viljeprövning! Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: det är tur att jag är tävlingsmänniska! Om jag bestämmer mig för något fullföljer jag det - till punkt och pricka! Men det betyder inte att det är lätt, det betyder bara att jag aldrig någonsin skulle fuska eller göra små "avsteg".
 
Jag fick från allra första början reda på att jag bara får äta pulver i 90 dagar och inget annat, inte ens en gurkbit - för det kan förstöra alltihop! Det har jag hållt. Men att behöva utstå all mat under julen har varken varit roligt eller lätt. När man inte äter observerar man alla dofter av mat. Det är många dofter under julen... Jag märker på andra att man äter faktiskt hela tiden under julen, det är något i munnen jämnt: julmat, glögg, clementin, nötter, pepparkakor, julgodis, chokladpraliner - you name it men något har man i munnen heeela tiden! Det märker man när man aldrig har något i munnen...
 
Allt vi gör planeras utifrån mat märker jag nu. Snart är det helg - vad ska vi äta då? Vi var bortbjudna igår - vad åt ni då? Ska vi träffas? Ja ska vi ta en fika eller vad är du sugen på? osv...Vi spenderade tre dagar på hotell min man och jag alldeles nyss, vistelsen blir inte lika rolig när man inte kan äta den goda hotellfrukosten, ta ett glad vin efter maten/på kvällen osv. Att vara hungrig hela tiden lägger helt klart sordin på tillvaron :(
 
Men fram tills nu har det gått helt ok. Att inte äta under julen har gått. MEN under nyår har jag verkligen tyckt synd om mig själv! Att inte få äta en trerätters (eller femrätters) supé med goda viner och att inte få skåla in nyåret i Champagne sved ända in i själen! Här snackar vi uppoffring! :(
 
MEN det absolut jobbigaste med den gågna veckan då jag ätit mina shakes som jag ska och motstått samtliga frestelser är att jag inte har fått belöning på vågen - under denna vecka har jag gått upp 0,2 kg?! Hur orättvist är inte det??!!
(Ja jag vet att det hänger ihop med var jag befinner mig i i min cykel men ändå... :(  )
 
Jag vörjar tro att kroppen har en inbyggd kalender och går upp i vikt under storhelger...
 
Gnällig inlägg javisst, men det tycker jag är det enda som är rättivist i detta exempel.
alexandra
2013-01-01 @ 12:17:09
URL: http://mlbloggen.blogg.se

förstår verkligen att det är jobbigt klarade knappt 3 veckor, men nu har du inte så långt kvar.kram. snart är du i mål

Svar: Nej jag har klarat 70 och har "bara" 20 dagar kvar - tjoho om tre veckor får jag äta middag!! :p
Fertilitetsresa

Fiffig
2013-01-01 @ 13:15:44
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Jag tycker du är otroligt duktig som klarar det här! Och nu närmar sig väl slutet? Kämpa på!
Kram

Svar: Japp "bara" 20 dagar kvar!! :DKramis!
Fertilitetsresa

C
2013-01-01 @ 15:43:43
URL: http://ofrivilligvantan.blogg.se

Jag har kikat in här ett par gånger och jag hoppas att 2013 blir erat år! Kramar

Svar: Tack! Det hoppas jag åt dig också - 2013 here we come!!
Fertilitetsresa

plockigt
2013-01-01 @ 17:46:43
URL: http://plockigt.wordpress.com

Du är otroligt duktig och envis. Heja heja!! Kram

Svar: Tack för din pepp - jag uppskattar det :)
Fertilitetsresa

K
2013-01-01 @ 18:23:22
URL: http://motettliv.blogg.se

Du är så duktig, är imponerad av att du klarar det. Snart är du klar.
Kram

Svar: Tack snälla du :)
Fertilitetsresa

M
2013-01-01 @ 20:05:20

Oj vad du får kämpa... Är mäkta imponerad! Och förresten, intressanta spaningar om att väldigt mycket av vårt sociala liv kretsar kring mat.

Håller stora tummen för att 2013 är Ert år! Jag har verkligen njutit av att få ha en liten bebiskula denna jul, med de små "uppoffringar" i mat och dryck som det också innebär. Önskar dig detsamma inom kort!

Svar: Tack! Ja nästa nyår hoppas jag på god mat och alkoholfritt bubbel :)Allt bra med dig och "bulis"? ;)
Kram
Fertilitetsresa

Viktkamp
2013-01-01 @ 20:56:54
URL: http://viktkamp.webblogg.se

Men du klarade det och det ska du ha stor CRED för!! =) Stora kramar

Svar: TACK!! :D
Kramar tillbaka!
Fertilitetsresa

JZ79
2013-01-01 @ 21:53:13

God fortsättning =) 2013 kommer bli ett spännande år på många sätt! Du är så duktig som klarat dig igenom både jul, nyår, hotellvistelse och alla 70 dagar. Du är min förebild <3 Jag har också märkt att det mesta handlar om mat och fika när vänner eller familj träffas. På julafton fanns det absolut ingenting att göra eftersom både jag och mannen drack shakes och firade själva detta år. Om du lagar mat eller äter på jul så är det bara tv och promenad mm som gäller för att få tiden att gå.
När ska du till SU nästa gång?
Kramar till dig och fortsätt kämpa, du klarar det ;)

Svar: Glöm inte bört att du är lika duktig!! :)
Jag ska till SU 21 jan, men då ska jag bara träffa dietisten. Nu väntar jag på att bm ska ringa så att vi kan planera hormonbehandlingen - spännande!!

Funkar maten och magen nu? Kram
Fertilitetsresa

Där Rosor Aldrig Dör
2013-01-02 @ 06:12:34
URL: http://www.darrosoraldrigdor.blogspot.com

Fyyy tusan va Du gör det bra!!!
Vilken kämpe!!
Jag hoppas verkligen 2013 bär frukt åt oss som kämpar med barnlöshet.
Stora styrke kramar till Dig <3

Svar: Tack snälla du!! Jaa den frukten ska vi njuta av :)
Fertilitetsresa

JZ79
2013-01-02 @ 19:37:26

Spännande att få behandlingsplan och snart börja spraya! Beroende på vart du ligger i cykeln kan du ju få börja innan dieten är helt klar. Så sa dom till mig för att inte behöva vänta för länge på start :)
Magen funkar inte :( tar 4 msk psylliumfrö varje dag, dricker massor med vatten å motionerar så gott jag kan..Får prata med Marianne om det nästa vecka.
Kram å kämpa på!

Svar: Va?! Det har de inte sagt till mig! Eller kan det vara så att det var så mycket info på en gång som man uppfattar/minns olika saker? Låter ju bra att jag kan börja inna i alla fall det hoppas jag på :=Alltså jag lider med dig att magen inte funkar det är så jobbigt!! Men hur många dagar har det gått sedan du gick på toa? Marianne sa att om det går mer än tre dagar skulle man ringa henne, genom växeln, tala om att man går på svältdiet och att de MÅSTE kontakta henne/koppla dig till henne. Det kan ju vara ett livshitande tillstånd. Usch tycker synd om dig och hoppas att det blir bättre, annars är det ju stor risk att du inte kan fullfölja dieten :(
Kramar!!
Fertilitetsresa

JZ79
2013-01-04 @ 00:55:32

Usch ja, den hör jäkla magen :/ Idag gick jag på toa, efter 4 dagar, tack vare laxoberaldroppar igår kväll. Min mage kan bli såhär emellanåt, men bara tillfälligt pga nån medicin eller så. Pratade med Marianne om laxoberaldroppar va ok å det var det, men fröna i första hand. Däremot är det ju inte bra att ta laxermedel så ofta :/ Försökte ringa henne idag ang huvudvärken oxå men tror inte de jobbar denna vecka. Har för mig hon sagt det..
Nä nog om min mage, sovdags för mig nu.
Hoppas du får börja med hormonerna snart, har för mig det va ok bara man har kommit till v23 å äter ett mål mat..
Kram å fortsätt kämpa!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0