Första måltiden

Orkar inte skriva och berätta allt från besöket hos dietisten igår, men jag lovar att göra det senare!
 
Det här åt jag till lunch idag: Stekt falukorv (mager), kokt potatis (väldigt små, vilket inte riktigt framgår på bilden), rårivna morötter, lite bladspenat och några körsbärstomater - sagolikt gott - och jag är mätt, en fantastisk känsla!!
 
 
Jag tog mig tid att sitta och njuta och verkligen uppskatta maten, satt i lugn och ro och njöt av varenda tugga  - själv - i 10 min. Jag lovar det var näst intill en religös upplevelse och jag sa till mig själv: du förtjänar verkligen detta!
 
För övrigt kan jag säga att jag förvånar mig själv med vilken mat jag längtar efter. Jag är verkligen inte en "korv-person", men det här är det jag har längtat efter mest och jag lovar att det smakade ännu bättre än jag hoppats på :p
JZ79
2013-01-23 @ 01:36:15

Det där såg mumsigt ut!! Du är så värd en portion riktig mat :)
Jag är också sugen på vissa saker jag egentligen inte brukar äta..häromdagen längtade jag sjukt mycket efter bruna bönor och vegetariskt bacon :-o Jag är köttätare och hatade bruna bönor som liten, men det smakar ok nu i vuxen ålder...ändå märkligt att det är detta jag drömmer om just nu. Haha!

Svar: Haha ja visst är det konstigt? Men gott!! :p
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2013-01-23 @ 09:09:28

Jag kan tänka mig att du har längtat, att vara sådär lagom mätt är riktigt gött =)
Jag tror man får en annan längtan när man varit utan mat så länge som du!
Jag är så imponerad att du klarat det!

Svar: Ja jag var faktiskt tårögd när jag satt där och skulle få äta, kunde knappt fatta det själv!
Fertilitetsresa

K
2013-01-23 @ 09:28:47
URL: http://motettliv.blogg.se

Vad gott det ser ut, kan tänka mig att det var fantastiskt gott.
är så imponerad över att du har tagit dig igenom detta.
Kram
K

Svar: Tack för dina ord, jag uppskattar dem! :)Kram
Fertilitetsresa

Karin
2013-01-23 @ 12:09:47
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se

Grattis till första måltiden! Den är du väl värd efter ett tappert och ihärdigt kämpande!

Villbli3.bloggplatsen.se

Kram
K

Svar: Jag håller med! ;)
Fertilitetsresa

M
2013-01-23 @ 21:49:30

Grattis! Vad härligt att få tugga lite igen :-)

Svar: Ja det är en härlig känsla! :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0