Startar 8 februari!

Igår ringde barnmorskan och jag fick lite mer info ang hormonstart, ägguttag och planeringen i stort samt lite olika datum. Skönt att  ha något att förhålla sig och se fram emot :)
 
I och med att min mens har varit försenad de två senaste gångerna kommer jag att få starta med Provera en tablett som jag ska ta 1 gång per dag i 10 dagar. De startar jag med om två veckor, på femte "proveradagen" ska jag börja med nässpray.
 
Jag ska till Sahlgrenska den 11/2, då ska jag ta blodprov, träffa dietisten och får jag mer info (+ äglossningsspruta?) av barnmorskan
 
Vecka 9 ska jag ta blodprovför att mäta lågt östrologvärde, den veckan kommer jag också börja med injektionerna.

Ägguttag är planerat till v. 11, men p.g.a. Provera är det möjligt att det förskjuts en vecka, det är också ökad risk för cystor på äggstockarna. Men vi hoppas såklart att allt går bra och enligt planerna!
Känns väldigt bra att ha fått lite mer information nu :)
J
2013-01-26 @ 21:09:38

Men så spännande! Skönt att ni fått veta vilka datum som gäller. Kram

Svar: Flera som har spännande datum runt hörnet! ;)Kram
Fertilitetsresa

Linda
2013-01-26 @ 22:16:40
URL: http://meumvita.blogspot.se

Va roligt att vara igång. Ska bli spännande att följa din nästa resa (förutom viktresan).
Kram!

Svar: Många resor blir det ;)Kram
Fertilitetsresa

JZ79
2013-01-27 @ 02:18:28

Åh vad spännande!!! :)

Svar: JAAA!!! :D Äntligen liksom
Fertilitetsresa

K
2013-01-27 @ 11:05:47
URL: http://motettliv.blogg.se

Vad spännande, då kommer vi förhoppningsvis att börja en vecka efter er, så då kan jag förhoppningsvis läsa vad som komma skall.
Kram

Svar: Bra taiming :) Och så kan vi heja och hoppas för varandra!Kram
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2013-01-28 @ 09:16:05

Skönt att ha en plan =) Vi kommer ha ÄP ungefär samtidigt då, jag kommer antagligen ligga en vecka efter. Jag börjar med sprutor i vecka 10 om inte min mens dummar sig för mycket nu.

Åförresten, grattis till din viktminskning =) (egentligen kopplat till 100% inlägget). Det är ju ett makalöst bra resultat!!!

Svar: Åh kul då kan du följa mig hack i häl och så kan vi heja på varandra!
Tack jag är faktiskt supernöjd nu :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0