Vad blir det för vår?

För en vecka sedan, när jag gick från tågstationen i Göteborg över torget, det var riktig snålblåst och jag frös ända in i märgen, då tänkte jag: dessa resor kommer jag göra flera gånger tiill. Vilka steg tar jag i vår? Hur kommer det att gå?
 
Kommer jag ha en rosaskimrande vår att se fram emot eller en vår kantad av ledsamhet och besvikelse? Det känns som att jag lever på en tunn tråd framåt nu och det är så lätt att den tråden kan brista och jag faller ner i avgrunden. ELLER så kastar den upp mig i himmelriket och jag får var lycklig - ofattbart glad och ha massor att se fram emot! Just nu är det av eller på, svart eller vitt, lycka eller olycka...
 
Hur många gånger varje dag rustar jag inte mig själv för att orka ta besvikelser? Hur många gånger tänker jag "tänk om", tar sedan ett djupt andetag försöker ruska av mig obehaget och säger tyst för mig själv "det tar vi sen" "bit ihop" "vi får se när vi kommer dit - den dagen den...?" *suck*
 
Livet känns hårt, hårt att leva, hårt att drömma. För drömmarna är sorgliga oavsett i vilken bana de går, för jag vet inte hur det kommer gå.
 
Så hur blir det i vår?
I februari går jag över torget för att få information om hela hormonbehandlingen
I mars går jag över torget för att göra ägguttag
I april går jag över torget... Eller?
Karin
2013-01-28 @ 18:34:49
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se

Jag känner igen mig. Ovissheten är helt klart det värsta för mig. Om någon skulle tala om för mig att "i x månad blir du gravid", då vore tiden fram tills dess lättare att hantera, kanske t.om rolig men utan garantier, i en vardag där hopp och besvikelse blandas är ovissheten värst.

Vi får hoppas (men såklart inte för mycket) på en fantastisk vår!

Kram
K

Villbli3.bloggplatsen.se

Svar: Jaa det får vi verkligen göra :)Kramis
Fertilitetsresa

K
2013-01-28 @ 19:15:26
URL: http://motettliv.blogg.se

Hoppas så mycket på att vi alla får en underbar vår. Jag håller alla mina tummar, tår och annat för att vi alla ska få bli föräldrar inom en snar framtid.
Kram

Svar: Underbart! Jag håller för dig med!!Kram
Fertilitetsresa

Anonym
2013-01-28 @ 19:15:45
URL: http://snartbebis.wordpress.com

Jag känner också igen mig, och vet du, för mig blev det inte en så lycklig tid nu när jag är gravid heller. Jag i v 29 nu och vågar ännu inte tro att det ska gå bra den här gången, den här jäkla oron, tidigare missfall och utomkveds sitter som taggar i mig. Och min man har flyttat ut. En tung tid, på många sätt, blandat med en lycka ändå. För hur krokig vägen dit än är, tänk vad vi ska vara lyckliga när vi väl står där med en bebis i famnen. För det måste bli så, det finns inget annat alternativ.
Och du, vad du har varit duktig med din vikt. Jag har läst och följt dig och är så imponerad. Du är så stark och målmedveten. Snart är det er tur. Kramar

Svar: Nu har ja läst igenom HELA din blogg och jag kan sammanfatta det såhär: Jag känner så mycket för dig! Och vad STARK du är!! Så imponerad, men samtidgt så ledsen att det blev som det blev. Men jag förstår också, det är en tunn tråd att gå på och ofantligt mycket känslor som är närvarande heela tiden. Hur mår du nu? Har du fölikat dig/accepterat att ni inte längre är ett par att ni kommer uppfostra ert barn på två håll? Var stolt över dig sjål, du är fantastisk!Jag är imponerad, hoppas allt går bra nu :)
Kramar
Fertilitetsresa

JZ79
2013-01-29 @ 13:16:11

Jag hoppas av hela mitt hjärta du får en härligt spännande vår som slutar med att du går över torget för att göra VUL och du där ser ett tickande hjärta <3

Känner så igen mig i dina tankar... Hopp och förtvivlan går hand i hand...

KRAM

Svar: Tack för dina ord, de värmer. Kram :)
Fertilitetsresa

C
2013-01-30 @ 12:31:53

Känner också så igen mig, vackert skrivet! Nu hoppas vi på en underbar vår :)

Svar: Ja det gör vi :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0