Sorg förstärker sorg

Tack för alla fina kommentarer med stöd och kärlek - de hjälper mitt i all vemod
 
Dagarna går in i varandra, det är så ofattbart och tragiskt det som har hänt, och deet har fortfarande inte riktigt gått in? Imorgon ska vi till kyrkan, ännu ett tillfälle då alla släktingar och vänner träffas, det känns bra. Nästa måndag är det begravning. Begravningar är så outhärdligt jobbiga. Men nödvändiga. Jag vet att det kommer kännas bättre efter begravningen.
 
Begravningen krockar med vår Finlandsresa. Vet inte om vi kan fixa det ändå och nu har kliniken sommarstängt. Svårt att ha energi att ta tag i det också, fixa och trixa - vi har gjort det så länge :( Samtidigt är det också i dessa stunder som det känns ännu vikitgare med barn. Tänk vilken tröst det hade varit att ha våra barn? Eller veta att ett barn var på väg? Mitt i all bedrövelse blir barnlängtan ännu större.
 
Så många känslor, så mycket bedrövelse, sorg och längtan. Snälla ge mig en strimma solsken i hjärtat.
Camilla
2013-07-20 @ 13:09:14
URL: http://omlivetefter.blogspot.se

Begravningar är hemska och tiden innan är så jobbig. Efteråt är det skönt att det är över, precis som du skriver. Förstår att du vill ha ett frö i magen, ett hopp om livet igen. Stor kram

Svar: Vad skönt det var att läsa sina egna ord och tankar i din skrift :) Du förstår mig! Stor kram till dig som tar dig tidd att kommentera - tack!!
Fertilitetsresa

Linda
2013-07-20 @ 18:51:38
URL: http://meumvita.blogspot.se

Stor styrkekram till dig!

Svar: TACK snälla Linda!! Kram
Fertilitetsresa

JZ79
2013-07-20 @ 22:54:21

Tänker på dig. Förstår att längtan efter barn blir större i sådana här sammanhang. Liv och död hänger ihop.. Hoppas ni kommer iväg på ert Finlandsbesök om ni känner att ni vill och orkar! Annars att ni kan boka om till en snar tid som passar er.
Många kramar till dig <3

Svar: Du har så rätt så rätt <3 Ja vi räknar med att vi åker nästa vecka, bara att hoppas att det inte strular mer nu! Kram
Fertilitetsresa

Jessa
2013-07-20 @ 23:05:17

Jag förstår att det är tungt. En kusin förlorade sin äldsta son nu i vintras, en ung kille som valde att ta sitt liv....sorgen är fortfarande tung och jag vet inte om jag och de allra närmsta någonsin kommer att riktigt greppa att han är borta för alltid.....jag kan inte fatta det, det är så outhärdligt och sorgligt. Och jag känner också att om jag varit gravid så hade det kanske känts som att det fanns ett nytt liv på väg, något att glädjas åt. Ingen kan ju ersätta den som inte finns hos oss men med ett barn på väg så hade det kanske gett mig hopp om livet på något sätt, svårt att förklara men jag tror att du vet hur jag menar. Sorg förstärker verkligen sorg, det stämmer som du skriver. Ta hand om er. Det finns människor som ni kanske inte känner i verkliga livet men som tänker på er. Kram

Svar: Jaa vi förstår varandra väldigt väl märker jag! Sorgligt :( Tack såå mycket för dina fina ord, jag tar dem till mitt hjärta! Kramar tillbaka
Fertilitetsresa

Onskan
2013-07-21 @ 22:58:30
URL: http://onskanomattbligravid.blogg.se

Styrkekramar från mig! <3

Svar: Tack SNÄLLA du <3
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0