Back to basic

Idag har jag varit hos dietisten på sahlgrenska. Jag har gått upp 0,7 kg sedan sist (en månad sedan) vilket innebär en viktuppgång på 2 kg på 2 månader. Det känns sådär :( Dietisten tyckte inte att jag skulle dra så höga växlar pga. vikten, det finns naturliga orsaker. Förra gången vi träffades gick jag på Suprecur och hade ett sötsug utan denna värld - typ ett monster i mig som aldrig blev nöjd oavsett hur myckeet gott den fick. Suck! Sösuget är borta nu, dvs. det är på den "normala" nivår, vilket är helt okej. Dock har jag svårt att känna viljan att kämpa. Kanske inte så konstigt med tanke på alla dåliga (förödande!!) nyheter de senaste veckorna, månaderna? DIetisten tycker att jag inte ska begära för mycket av mig själv. Två kilo på två månader är inte i närheten av en katastrof med tanke på omständigheterna.
 
Men nu ska jag försöka skärpa mig. Fast inte radikalt på något vis, det handlar om "back to basic" jag vet vad jag ska göra, det gäller att göra det också. Och det ska jag, men också njuta av livet.
 
Lycka till till mig - det kommer gå fin-fint (i detta avseende i alla fall)!
C
2013-06-05 @ 17:03:06
URL: http://spyor.blogg.se

Lycka till. Tycker du vekar kämpa på grymt bra! Kram :)

Svar: Tack för peppen!! Kram
Fertilitetsresa

JZ79
2013-06-05 @ 17:11:20

Lycka till vännen, vet att du kommer fixa det galant :) Skönt att sötsuget är borta, bara att följa kostråden så är du på G snart igen!
Jag ska till Disa om ca 2 veckor, pendlar lite upp å ner i vikt...mår lite upp och ner också, antar att dessa saker hänger ihop. Hade ju gått upp sist jag var hos Disa, men jag har gett mig fan på att gå ner det jag då gått upp. Får se om jag lyckas. Svärmor har varit på besök i 2 veckor, unnat mig lite för mkt gott och jag har inte lagat mat så mkt så det har väl blivit lite sisådär med att hålla kalorigränsen.
Jaja, nya tag nu å samtidigt försöka träna så gott det går med min knepiga kropp som bara värker här å där.. Både du å jag vet ju att vi kan komma på banan igen, ska aldrig mer väga ens i närheten av vad jag gjorde före dietstarten..Vill inte att allt slit ska vara förgäves..
Kram!!

Svar: Du har helt rätt! Jag SKA fokusera på kostråden, jag VET att det fungerar :) Många kramar
Fertilitetsresa

Langtarefterbarn
2013-06-05 @ 17:56:28
URL: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Två kilo är inte speciellt mycket och precis som JZ79 skriver så har det mycket med mående att göra också. Kraaaam

Svar: Kramar tillbaka!! :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0