Idealt!

Igår pratade jag med min läkare på Vårdcentralen och fick svar på mina sköldkörtelvärden: TSH 1,4 och T4 16 = idealiska värden (läkarens ord)! Jag har aldrig haft så bra värden så det känns jättebra :)
 
Jag ger även mig själv lite extra cred har haft väldiga problem att få till rätt dos Levaxin och läkarna har ändrat och höjt och sänkt omvartannat.. Innan IVF:et på SU ville de sänka dosen och det var okej för mig för det var väntat i och med min viktnedgång. Men några veckor senare när de tog nya prover på Carlanderska såg de att jag var hårt nedpressad på TSH 0,2 och de sa åt mig att sänka dosen igen. Det ville inte jag och försökte stå på mig om att det tar tid för min kropp att vänja sig vid nya doser och jag ville vänta och se innan jag sänkte. Men de stod på sig och sa att jag var tvungen att sänka. Okej sa jag. Men jag sänkte inte. 
 
Det är jag glad för idag, för nu har jag fått kvitto på att det var rätt beslut att inte sänka (läkaren på vårdcentralen höll med när jag berättade) för nu har jag idealiska värden!
 
Så nu är jag stark, står på mig, söker egen info och lyssnar inte villkorslöst på läkarna. Jag är engagerad, påläst och kritisk. Och det är idealt för mig :)
Erika
2013-06-29 @ 15:27:27

POW!! Heja dig du är en sann kämpe.

Svar: Vad gullig du är - tack!! Och många kramar :)
Fertilitetsresa

C
2013-06-29 @ 18:33:40
URL: http://spyor.blogg.se

Vad härligt med positiva nyheter :) kram

Svar: Kram på Dig!!
Fertilitetsresa

E
2013-06-30 @ 12:42:27
URL: http://vionskarettsyskon.blogg.se

Härligt! Läkarna är inte längre gud som många trodde för 60 år sen. :D

E
2013-06-30 @ 12:42:29
URL: http://vionskarettsyskon.blogg.se

Härligt! Läkarna är inte längre gud som många trodde för 60 år sen. :D

E
2013-06-30 @ 12:42:30
URL: http://vionskarettsyskon.blogg.se

Härligt! Läkarna är inte längre gud som många trodde för 60 år sen. :D

Svar: Eller hur?! Jag börjar så sakteliga inse det... Tyvärr, hade varit enkare om de var de! ;) Kram!!
Fertilitetsresa

JZ79
2013-06-30 @ 16:25:12

Härligt!! =)

Svar: Kraaaam <3
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0