Lättnad

Igår berättade jag för en av mina andra "chefer" (han är inte min chef egentligen men andras chef) om att jag och min man vill ha barn, att vi inte har lyckats, om ivf, äggdonation, adoption med mera.. Det var jobbigt inledningsvis att berätta men han tog det så bra, sa så kloka saker. Och vet ni? Det kändes faktiskt såå mycket bättre efteråt Som en börda lättat, det var skönt att prata med honom om det och jag var väldigt lättad efteråt!
 
Andra gånger jag har berättat för "folk" om detta så har det mer känts skönt att ha det avklarat, men med honom kändes det bra. Kanske för att han betyder mycket för mig och jag värdesätter hans åsikt? Jag vet inte, men jag är nöjd. Och lättad.
tanniz
2013-03-26 @ 18:58:19
URL: http://tanniz.bloggo.nu

Glad jag blir för din skull att du fick så bra bemötade i frågan. Förstår att det var jobbigt för dig att prata om det.
Vi kanske ska ta den där fikan snart :) släng iväg ett mail om du vill träffas
kram..

Svar: Ja jag är inte en person som gillar att berätta... Ja jag tar gärna fikan. Fast nu behöver jag bli lite "gladare" först, annars blir det ingen rolig fika... Men jag mailar dig så snart det känns lite piggare - tack! :) Tänker på er nu!! Kramar
Fertilitetsresa

K
2013-03-26 @ 19:06:39
URL: http://motettliv.blogg.se

Vad härligt att det kändes skönt, och att han tog det så bra och var stöttande. Det brukar alltid kännas bättre efteråt.
Kram

Svar: Ja det var en riktig lättnad efteråt. Och faktiskt mer än det, jag var GLAD att jag berättat :) Kram
Fertilitetsresa

M
2013-03-26 @ 20:28:29

Bra!! Heja dig! Jag är ett stort fan av att berätta och skaffa sig stöd i sin egen vardag. Roligt att du upplever att du får stöd när du väljer att berätta. Kram!

Svar: Ja verkligen roligt med tanke på att jag faktiskt INTE är ett fan av att berätta i vanliga fall (men det har du nog märkt när du läst bloggen).. Kära M hur går allt för dig? Jag tänker på dig emellanåt ska du veta! Många kramar
Fertilitetsresa

JZ79
2013-03-26 @ 21:52:05

Va skönt att du fick ett så bra bemötande när du berättade. Det är jobbigt att börja prata om det tyckte jag, men så skönt efteråt!
Många kramar till dig <3

Svar: Ja det är verkligen jättejobbigt att börja men det kändes väldigt bra efteråt. Tror att det berodde mycket på att jag faktiskt inte var tvugen att berätta (som tex för chefen pga praktiska grejer) utan för att jag faktiskt ville :) Kram
Fertilitetsresa

tess
2013-03-27 @ 00:24:30
URL: http://minbebis.com/blogg/tess89/

Så himla skönt att han tog det bra, och bemötte dig väl. Jag kan förstå att du känner dig lättad :) Många kramar

Svar: Mmm :) Kram!!
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2013-03-27 @ 09:44:57

Så bra att du har någon att anförtro dig åt, någon att kunna lita på och prata med som inte är partnern. Jag vet att det ibland är lättare att prata med någon med lite lite distans... Sambon går ju ingenom samma resa som man själv gör och är därför inne i samma tankebanor. Och ibland kan man behöva andra banor!!!

Många styrkekramar

Svar: Ja verkligen! Tack och kramar tillbaka :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0