Tillbaka, men i annat syfte...

Det har varit omvälvande dagar och veckor och jag har svårt att se "vår väg" i allt, detta samtidigt som jag är ledsen mest hela tiden och gråter mycket. Jag tycker inte om att gråta :(
 
Dietisten var den första som frågade om jag kunde tänka mig att träffa psykologen, sedan ringde barnmorskan upp en extra gång och bad mig överväga det. Till slut inser jag att det kan vara bra att "testa" i alla fall. Så nu är jag åter på väg till Reproduktionsmedicin på Sahlgrenska. Jag kan inte göra några behandlingar men jag kan tydligen prata och gråta här? Så konstigt allt har blivit, inget är vad jag trodde det skulle bli :(
C
2013-03-20 @ 19:04:52
URL: http://spyor.blogg.se

Hoppas du får träffa en bra kurator som kan ge dig ett bra stöd. Jag tror det betyder otroligt mycket när livet går emot en. Kramar!

Svar: Ja jag tyckte hon var bra, så såhär långt är jag nöjd med mitt beslut. Kram
Fertilitetsresa

På färden mot tre
2013-03-21 @ 02:52:01
URL: http://pavagmottre.blogspot.com

Hej! Det låter som en bra idé att få prata och få stöd. Kan förhoppningsvis hjälpa dig/er att hitta er väg och kraft. Jag lyckades tyvärr schabbla bort din kommentar på min blogg när jag skulle svara via mobilen. Kan jag nå dig på mailadress så kan jag berätta mer? Eller maila mig gärna. Styrkekram!!

Svar: Du får gäärna maila mig på [email protected] !! Kramar
Fertilitetsresa

Anna
2013-03-21 @ 06:04:37
URL: http://www.minbebis.com/annas

Hoppas att du får en kurator som du kan känna dig trygg med. Att kunna prata med någon annan än sin partner kan hjälpa mycket, framförallt för relationens skull.
Kram

Svar: Ja det tror jag också :) Såhär långt känns det bra, men det är helt klart en tröskel att gå över! Kram
Fertilitetsresa

Lena
2013-03-21 @ 08:28:18

En stor kram från mig! Hoppas att du får träffa en kurator som du känner förtroende för. Kram!

Svar: Yack för kramen! Vill krama dig tillbaka :)
Fertilitetsresa

hoppombarn
2013-03-21 @ 10:48:23
URL: http://hoppombarn.blogspot.se/

Jag tycker det är jättebra att dom ringde upp och erbjöd dig stödsamtal. Även om du känner dig förvirrad, ledsen, sorg (med ALL rätt!!), så är det jättebra att dom erbjuder och vill hjälpa dig och din man på bästa sätt!!

Känner med dig och lycka till och styrke kramar!!

Svar: Ja det känns som om det vaar ett bra val, även om det är väldigt jobbigt.. Du jag kan inte kommentera på din blogg, men jag läser den. Vill bara säga att dina funderaring kring adoption surrogatmödrarskap med mera är väldigt sunt, det är genom sina funderingar som man förbereder sig och bearbetar. Vi är alla olika och så bör det vara, vi kommer också välja olika. Det finns igen rätt och fel i det. Vi, jag och min man, har bestämt att vi ska gå in i detta med öppna lgon, hålla alla dörrar öppna, SEDAN får vi ta beslut - om vi har några valmöjligheter vill säga... Kram!
Fertilitetsresa

Malin
2013-03-21 @ 12:00:16

Jag har träffat den Psykologen på Sahlgrenska från och till i 10 !! år. Utan henne hade jag gått under! Hon är världens bästa! Tror inte du kommer bli besviken.. Många Kramar

Svar: Ja jag tycker att hon verka väldigt bra!! Kramar tillbaka :)
Fertilitetsresa

Mary
2013-03-21 @ 13:05:32
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Jag gillar inte heller att gråta, eller åtminstone gillar jag inte att gråta när jag inte fått bestämma själv när jag ska vara ledsen. Om du förstår.

Svar: Du har så rätt! Det jobbiga är att ha gråten i halsen, rösten spricker och det enda man koncentrerar sig på är att inte gråta :( Men jag vet att man måste tillåta sig att vara ledsen också, lättare sag än gjort dock...
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0