Never ending story

Tänk vad tankarna kan gå under en dag? Jag kan gå från att vara "helt vanlig", dvs. inte känna något särskilt alls, till att älta samma sak i huvudet om och om igen om vår barnlöshet, till att känna lust längtan hoppfullhet som snabbt kan förbytas till desperation, sorg och hopplöshet... Konstigt om man har huvudvärk på kvällen? Not.
 
Hur många minuter under min dag tänker jag inte på vår barnlöshet? Inte många... Är ni likadana? Ibland är det en ren befrielse att slukas av jobb, då kan jag efter säg 10 min komma på att jag faktiskt inte har tänkt på det, då blir jag glad. Det förgör mig, sorgen vittrar sönder mig :(
Onskan
2013-05-30 @ 22:41:39
URL: http://onskanomattbligravid.blogg.se

Du är inte ensam! Jag hatar mins lediga dagar snart vart ledig 2 veckor kan nog va bland dom jobbigaste jag ältar allt och känner nig nere! :( jag håller både tummar och tår för er och hoppas ni kommer fram till en bra lösning och att ni får all hjälp ni behöver.

Svar: Jag förstår dig! Tack fr att du hoppas för oss, jag gör detsamma för dig!! Kramar
Fertilitetsresa

Anonym
2013-05-31 @ 06:47:45

http://www.sydsvenskan.se/sverige/mer-pengar-gav-fler-donatorer/

Svar: Ja jag hörde det på radion - jättebra tycker jag!! Här i Västra Götaland är det ju dock inte bristen på äggdonationer som är problemet utan att politikerna inte prioriterar läkartiderna för ofrivillig barnlöshet. Här finns det enbart en förmiddag i veckan för ägg- och spermadonation vilket ger 12 donationer per termin. Så kön blir längre och längre liksom väntetiden... :(
Fertilitetsresa

JZ79
2013-05-31 @ 10:47:08

Du är inte ensam.. Jag tänker på det heeeela tiden :/
Kram!!

Svar: Jaa du, vad hände med våra liv liksom? Känns som om ofrivilligt barnlös nästan är min identitet nu (för mig alltså) :( Kram!
Fertilitetsresa

Susanne
2013-05-31 @ 15:30:11

Samma här......vet inte hur man ska göra för att INTE tänka på det. Jag och min man är 40 och 42 och ofrivilligt barnlösa. Vi sjunger ju liksom på sista versen nu, eller i alla fall jag. Startade vår behandling i dec, lyckades till vår förvåning på första försöket men det slutade i missfall i v 10. Sedan dess haft 2 misslyckade försök. Imorgon är det dags för 4 återinföringen. Hur ska jag kunna under 1-2 veckor INTE tänka på det???
Precis som du säger så maler det ju runt i huvudet varannan vaken minut! Jobbigt!!
Kram

Svar: Näe jag tror inte det går? Tyvärr :( Usch vad jobbigt och vilken påfrestning ni har utsatt inför. Hur gick det med återföringen? Tänker på dig och hoppas att allt går vägen nu! Har du någon blogg? Kram
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2013-05-31 @ 15:55:06

Ja du är verkligen inte ensam!! Jag är likadan! Dock har jag nu efter vårt andra misslyckande bestämt mig för att ha en sommar utan IVF_tankar. Jag ska istället träna, hitta tillbaka till mitt jag och dricka rosévin och njuta!!!
Sen hoppas jag att jag kan komma tillbaka till hösten med nya krafter och lyckas med nästa försök!
Kramar

Svar: Tycker du tänker helt rätt! Och det låter som mitt val också: jag ska träna, dricka rosé, älska mycket med maken och göra vad jag kan för att vi ska ha det så bra sommöjligt och faktiskt njuta av livet! ;) Många kramar
Fertilitetsresa

Rutan
2013-05-31 @ 23:26:34

Ja exakt så är det, finns där i bakgrunden precis hela tiden. Ligger som en mörk skugga över allt man (el iaf jag) gör! Följer din blogg och önskar en massor med lycka till med nästkommande försök!

Svar: Tack vad gullig du är :) Vi får stötta varandra genom pepp!! Kramar
Fertilitetsresa

Anonym
2013-06-01 @ 15:37:28

Åh läste du inte artikeln? De har ingen kö och kan ta emot folk från andra landsting! Mer det jag tänkte på... :) Till hösten kommer Malmö att låta danska par få komma åt deras ÄD, då borde ju du få använda dig av dem med kan jag tycka när ditt landsting inte har tillräckliga resurser.

Svar: Alltså vad dum jag är! Nej det gjorde jag inte så noga eftersom jag hört nyheten och inte trodde att det berörde mig personligen. TACK för att du upplyste mig (igen)!! Jag ska ringa dem på måndag, förhoppningsvis kan det bli riktigt värdefullt :) Kram
Fertilitetsresa

Anonym
2013-06-01 @ 20:52:31

Jaaa eftersom de inte ville hjälpa oss när vi fick fram ägg... och då pratar vi att vi fick ett ägg som blev befruktat och därför kunde vi inte få prova ÄD tycker jag att ALLA som kan få utnyttja deras "snålhet" ska få göra det! Har man gjort fem ivf:er där det blivit NOLL ägg vid äp och två gånger bara ett ägg som visserligen blivit befruktat MEN jag kan ju tycka att det är tecken på att allt inte står rätt till med mina ägg... Bara på dem - kräv att ni ska få ta del av deras hjälp när de nu påstår att de har tid och resurser! :) Kram

Svar: Det ska jag göra!! :) Tack & kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0