Små chanser...

Kom på att jag vill göra ett förtydligande. Läkarna har fortfarande inte hittat något "fel" på någon av oss, men mitt låga amh-värde meddelar att äggen börjar ta slut och det kan man inte göra något åt. Jag frågade om det kan vara så att jag inte har ägglossning alla cykler men det trodde inte läkaren.
 
Men det finns inga behandlingar vi kan göra för att få barn. Eftersom jag svarar så dåligt på hormonerna (pga. amh på 0,2) så har vi lika stora - dvs. lika små - chanser att lyckas på naturligt vis. Men eftersom vi försökt i flera år utan att bli gravida, så har vi störst chans med äggdonation.
 
Så vi fortsätter att försöka...
Mian
2013-05-23 @ 10:46:33

Hej! Jag har följt din blogg ett tag nu, eftersom jag nyligen fick veta att jag också har ett amh-värde på under 0,2. Jag är dessutom singel. Jag fick fullständig panik av beskedet. Men jag åkte till en fertilitetsklinik i Köpenhamn och testade först med två inseminationer och sedan med en IVF. På kliniken ordinerar de korta protokollet för de flesta av sina patienter, även oss med lågt amh. Jag fick Gonal-F 350 IE. Det blev bara två ägg av detta första IVF-försök som kunde plockas ut. Men båda befruktades normalt och sattes in. Och vet du vad, det lyckades och jag är nu gravid i v 11. Ville berätta detta för dig för att säga att det visst kan gå, trots lågt amh. Kanske ska du prova korta protokollet och sänka dosen FSH. Har förstått att man i Sverige gör tvärtom mot i Danmark och kör långa med maxdos på låg-amhare. En tanke i alla fall. Lycka till. (Jag är förresten 36 år.)

Svar: Mian jag skulle vilja vet mer om detta! Kan du maila mig? [email protected]
Fertilitetsresa

maja
2013-05-23 @ 13:01:18

hej, jag har kommenterat innan här, vi har gjort ÄD på karolinska i stockholm. Jag vet inte om ni redan är uppsatta på kö till ÄD, men annars - se till att ni blir det illa kvickt. Vi behövde inte vänta så lång tid som vi blev förvarnade om, men ändå ca 1 år 3 mån till första kallelsen oc h därefter ytterligare ca 3 mån innan behandlingen satte igång. MEN - varje dag i kö är en dag närmare. Så se till att de remitterar er! Jag var livrädd för ÄD, verkligen. Men vi gjorde ju i sverige nu, i vår hemstad, och det var ju mindre krångligt än en ivf, och dem har jag rätt så stor vana på. bara att åka dit på en kontroll och sen en ET. GÖr man utomlands, klart det blir en större affär, men samtidigt, finns så mkt hjälp och stöd på internet att få som kan göra att man kan förbereda sig bra. Jag mailade några av de blogginnehavare jag följt, som gjort ÄD utomlands, och frågade dem. De har varit mycket snälla och hjälpsamma. Ju mer man läser på, desto mindre läskigt blir det. Och som sagt, ni får ju ersättning från försäkringskassan om ni gör i ett land som har samma regler som sverige, dvs. Finland (mig veterligen). Så då blir det bara resekostnaderna ni får stå för själva. och så får man ju lägga ut pengarna, men man får igen dem. Varmt lycka till.

Svar: Ja vi är uppsatta på SUs ÄD sedan i mars. Men tack för att du sa till, är ju viktigt att spara varje dag man kan i kö!! Tack för att du kommenterar och tipsar :) Kram!
Fertilitetsresa

plockigt
2013-05-23 @ 17:55:57
URL: http://plockigt.wordpress.com

fina du, jag har läst alla dina senaste inlägg och blev så ledsen att höra om ditt VUL... :( Jag ville skriva något men gjorde det lite för hastigt så det blev som "anonym". Det är jättejobbigt att acceptera det här med AMH-värdet. Jag vet inte ens om det går att acceptera (?). Urs vad det känns orättvist. Vi fick också ett sämre resultat på behandling nr 2...

Jag vet att det inte finns så mycket jag kan säga i det här läget, (förstår att du måste bearbeta detta nu) vill bara skriva några rader så att du vet att jag tänker på dig.

Kramar <3

PS. Kul att läsa att "Mian" som kommenterat ovan lyckats i Danmark trots lågt AMH och dessutom korta protokollet.

Svar: Tack för det du skriver, det känns bra att läsa :) Jaa du jag vet inte? Hur mycket värre kan det bli? Tur att man inte vet kanske? Men det hade varit oerhört skönt att få veta om det kommer gå bättre någon gång... Kram!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0