❤❤

Det var egentligen inte min mening att hålla Er på halster på detta vis. Jag skrev förra inlägget när jag var på väg till kliniken Efterår var jag mycket glad, förväntans- och hoppfull och en befriande känsla som också tog på krafterna. Efter middagen var jag ordentligt trött Skype:ade med maken och kände ofantligt mycket kärlek Planen var att skriva mer till Er men jag låg bara och mös och fantiserade lyckliga drömmar 
 
Men nu ska ni få höra: ni vet ju att det blev 18 (arton!!!) befruktade ägg!! Snacka om att vi hade tur med vår donator!! =D I alla fall, jag var på kliniken 20 min i förväg läkaren var 10 min sen och då var jag vääldigt kissnödig!! Innan jag gick in i behandlingsrummet fick jag ta av mig skorna annars var det inga särskilda kläder eller andra försiktigheter. 
 
Jag fick träffa embryologen som berättade att de hade fryst in fyra ägg. Min man och jag hade sedan tidigare bestämt att vi vill återföra två embryon. Embryologen berättade att de två äggen som skulle återföras var två 2:or. Det är en gradering 1-5 där 1 är bäst. Vad jag förstod det som var våra ägg fina att 1-2 är bäst men att det ibland fattas lite för att man ska gradera dem till en 1:a. Men de var bra, ena var 10-celligt det andra 8-celligt (vilket som jag tror är mycket bra). 
 
De andra (12 äggen!) ska de odla på till på lördag och se om se kan få fram blastocyter (jag måste läsa på om det här) och sedan får vi se hur många fler som kommer till frysen - det är mycket bra resultat :) :)
 
Jag fick lägga mig i stolen läkaren gjorde vul och sköterskan "vanligt ul" hon tryckte på magen och jag var rädd att jag inte skulle kunna hålla mig för nu var jag så kissnödig att det gjorde ont. Hursomhelst, när allt var klart ropade de på embryologen som kom med en stor spruta. I den låg båda mina fina embryon. Jag fick se på en skärm när de placerades in i min livmoder som två vita streck/sken såg det ut - mina solstrålar!! Innan och efter sms:ade jag med maken och det kändes verkligen som att han var närvarande. Just då, när jag såg mins två solstrålar på skärmen, då var vi en familj på fyra! ❤
Maria
2013-11-15 @ 12:18:00
URL: http://Kampfisken.bloggplatsen.se

Åååå blir helt varm av lycka av att läsa detta inlägget <3

Jag har själv en blastcyst i frysen, att odla längre gör att de ser hur bra äggen eg är!

Anna
2013-11-15 @ 12:43:13
URL: http://www.minvantanochlangtan.se

Ååååh vad härligt!!
Det är fina ägg du fått.
Stort lycka till nu
<3 <3 <3

Svar: Tack snälla du!! Kram
Fertilitetsresa

christina
2013-11-15 @ 12:44:16

Lycka till nu!!

Svar: TAAAACK!! =D
Fertilitetsresa

JZ79
2013-11-15 @ 12:53:51

Underbart <3 Så glad för er skull!!

Svar: Tack fina du <3
Fertilitetsresa

E
2013-11-15 @ 12:56:53

Jag ryser! Lycka till nu!

Svar: <3
Fertilitetsresa

Anonym
2013-11-15 @ 13:01:51
URL: http://ivfdags.wordpress.com

Oh! Fantastiskt! Spännande att se hur många som utvecklar sig vidare, tänk om ni får massor av blastocyster till frysen också! Vilken dröm! =)

onskan
2013-11-15 @ 13:29:38
URL: http://onskanomattbligravid.blogg.se

Stort lycka till nu!!! <3

Svar: Tack för ditt stöd!! <3 Kram
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2013-11-15 @ 13:33:48

Åhh så fantastiskt!! Vilket resultat, så många fina ägg! Försök njut av ruvartiden och jag håller verkligen tummarna för er! ♥
Kram

mochms
2013-11-15 @ 13:49:32
URL: http://mochms.wordpress.com

Stort Grattis!
Vilken himla tur ni hade med donatorn!
All lycka till!

Svar: Hon är allt vad jag inte är :)
Fertilitetsresa

Fröken Klänning
2013-11-15 @ 13:49:34
URL: http://frokenklanning.wordpress.com

Så fint ❤️ Sista meningen gjorde så att tårarna kom!

karin
2013-11-15 @ 14:31:49
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se

Meeeen åh! Du känns som en kär vän och jag har verkligen förbannat all skit som kommit i din väg den senaste tiden. Nu och den senaste tiden är det en annan glädje i dina inlägg och det värmer så gott, trots att jag inte känner dig i verkliga livet. jag hejar på dig och önskar dig en bebis (eller 2) så mycket att jag nästan blir tokig ;)

Nu vänder det - nu måste det vända!
Heja solstrålarna.

Kram

Svar: Vi ÄR kära vänner, även om vi aldrig har setts så stödjer vi varnadra, sörjer och gläds med varandra - så som vänner gör :) Kramar!!
Fertilitetsresa

Hanna
2013-11-15 @ 14:56:11
URL: http://lifegoeson79.blogspot.se/

STORT GRATTIS! Underbar känsla av att vara ruvare! Njut, jag håller tummarna att det blir ett fint plus på stickan om ett par veckor!!! Måste kännas så skönt att få så bra resultat, är ju verkligen kanon!
Kramar!

Fru B
2013-11-15 @ 16:27:01
URL: http://lyckanvarfinnsdu.wordpress.com

Åh kära du! Jag är övertygad om att ni blir en familj på 4 om 9 månader❤️

Svar: Åh vad jag hoppas på det <3 Tack! Kram
Fertilitetsresa

tanniz
2013-11-15 @ 17:26:03
URL: http://tanniz.bloggo.nu

Åh det är så härligt med solsken i livet.. nu är det er tur.. heja livmodern :)
kram

Svar: =D Kraam
Fertilitetsresa

Anonym
2013-11-15 @ 19:40:10

:):):):)
Rörd och glad för er skull, hoppas med dig och för er!
Kram <3 <3

plockigt
2013-11-15 @ 19:41:21
URL: http://plockigt.wordpress.com

Blev så ivrig att kommentera så jag glömde fylla i resten.....:-)

Det var alltså jag som skrev detta:

Anonym
15 Nov 2013 19:40
:):):):)
Rörd och glad för er skull, hoppas med dig och för er!
Kram <3 <3

Svar: Tack söta du <3
Fertilitetsresa

C
2013-11-15 @ 20:35:02
URL: http://spyor.blogg.se

Fantastiskt! Lycka till med ruvningen nu. Önskar er all lycka som går <3

Svar: TAAAAACK!! :) :) :)
Fertilitetsresa

Jakteneftertotallycka
2013-11-15 @ 22:31:57
URL: http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/

Wooooooow!! Det det ju ett helt galet, fantastiskt bra resultat! Shit jag blir helt häpen. Det här förtjänade ni verkligen :) är så glad för din skull!!!
Stora kramar och lyckönskningar

Svar: Ja nu är det bara att hoppas att min kropp funkar som den ska så att jag kan ta hand om de små... Kram!
Fertilitetsresa

J
2013-11-15 @ 22:38:47

Som du kanske förstår så är ögonen tårfyllda just nu. Finaste du! Kramar

Svar: <3 <3 <3 <3 <3 <3
Fertilitetsresa

M
2013-11-16 @ 10:10:24

Ååå så spännande! Äntligen lite välförtjänt glädje och förhoppning för er! Håll fast i de varma, glada tankarna under dagarna som kommer. KRAM

Svar: Ja visst var det på tiden :) Roligt att göra av dig igen min vän :) :) Kraam!
Fertilitetsresa

Ullis
2013-11-16 @ 11:22:58
URL: http://blirvitre.blogspot.se/

Stort grattis och ett stort lycka till! :)

Svar: Tack!! :)
Fertilitetsresa

alexandra
2013-11-16 @ 12:05:06
URL: http://mlbloggen.blogg.se

håller tummmmmarna, :) så glad för dig :)

Svar: Tack snälla du! :)
Fertilitetsresa

Elin
2013-11-16 @ 12:43:23
URL: http://somniafilios.wordpress.com

Blev helt chockad när jag läste att ni fått 18 ägg befruktade!! Helt fantastiskt roligt att de går i medvind för er för en gångs skull :) <3
Hoppas de båda stannar sina 9 månader ut :)!

Svar: Jag vet - det är helt galet!! Vi hoppas verkligen att det är vår tur nu, vi behöver detta, jag vill få fortsätta vara lycklig! Tack för att du också önskar detta till oss :) Kram
Fertilitetsresa

Crosan
2013-11-17 @ 08:07:49

Åhhh vilka fantastiska nyheter! Håller allt jag kan nu för att detta går vägen! Lycka till!

Svar: Tack för att du hoppas för oss!! Kramar
Fertilitetsresa

Suz
2019-03-10 @ 17:55:08

Hej!
Hur tog ni beslutet att återföra två ägg? Tänker att det är större risker med en tvillinggraviditet (hur gammal är du)? Och att man inte får ersättning från försäkringskassan om man sätter in två?
Och hur tog i beslutet att använda er av "färska" ägg vs. frysta? Tänker att det är längre väntetid för färska? Vi har kontakt med Fertinova nu och det låter som att frysta från äggbanken är det "vanligaste"? Och bara 2-3 månader väntetid.
TACK återigen för en blogg som svarar på så många frågor!!

Suz
2019-03-10 @ 17:56:42

Hej!
Hur tog ni beslutet att återföra två ägg? Tänker att det är större risker med en tvillinggraviditet (hur gammal är du)? Och att man inte får ersättning från försäkringskassan om man sätter in två?
Och hur tog i beslutet att använda er av "färska" ägg vs. frysta? Tänker att det är längre väntetid för färska? Vi har kontakt med Fertinova nu och det låter som att frysta från äggbanken är det "vanligaste"? Och bara 2-3 månader väntetid.
TACK återigen för en blogg som svarar på så många frågor!!

Svar: HejOj nu får jag tänka tillbaka och försöka minnas rätt...
Vi tog beslutet att återföra 2 ägg, då detta var färskförsök och det har bäst chans! Jag tänkte mer att det var större CHANS till graviditet än RISK för graviditetskomplikationer. Jag var så oerhört rädd att inte bli gravid alls :(
Det var inte längre väntetid för färska, det var det de rådde oss att göra. Jag vill minnas att vi fick ersättning från Försäkringskassan? Jag var då 38 år, 39 när de föddes.
Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0