Hönan Agda

Jag gillar att vara ruvare! En liten Höna Agda som ruvar på sina ägg :)
jag tror det är känslan och vetskapen att just nu ÄR jag gravid - till motsatsen bevisas!
 
Jag har testdag om en vecka, torsdag 28/11. Jag har ingen lust att tjuvtesta, alls. Jag är livrädd för ett minus. Hade nog gärna väntat ännu några dagar. Jag tänker att det vore bäst att ta det på lördag morgonen? Om det är minus kan jag stanna kvar i sängen hela helgen och gråta... Är det plus kan vi fira som attan!!
 
Fast sen är det ju också det att om det blir minus har de sagt att vi kan göra ett FET innan jul. Så då är det kanske bäst om kliniken får reda på resultatet så snart som möjligt? Man ska ringa oavsett och berätta testresultat. Så ja det är med blandade känslor... Bäst jag mailar kliniken och stämmer av vilket som är bäst att göra!
 
Ni andra, hur ser ni på tjuvtest? Kliar det i fingrarna eller "njuter" ni av ruvartiden som jag?
Hannanas
2013-11-21 @ 10:35:28
URL: http://minbebis.com/blogg/hannanas/

Första omgången tjuvtestade vi inte. Andra omgången tjuvtestade jag på rd 10 (med ett 5 dagars ägg) alltså 4 dagar tidigt. Det var makens födelsedag och jag tyckte att ett positivt besked hade varit en fin födelsedagspresent. Vilket det också blev =)
Lycka till med ruvandet, håller tummarna att det går hela vägen för er!

PS. Varje ruvning har jag följt vad som händer här: http://www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfer

Svar: Tack för länken det var intressant!! Kramar
Fertilitetsresa

Karin
2013-11-21 @ 11:11:39
URL: http://hurslutardet.wordpress.com

Jag gillar den första tiden som ruvare, då är det bara hoppfullt. Men när det har gått 10 dagar så är det så nervöst och obehagligt vid minsta känning i magtrakten. Så nu på RD11 vill jag bara att det ska bli helg så jag vågar testa, tänker som du att då kan jag gömma mig om jag behöver. Pepp till hönan!

Svar: Och nu vet jag att du fick plus <3
Fertilitetsresa

Linda
2013-11-21 @ 11:12:39
URL: http://meumvita.blogspot.se

Första gången jag ruvade tyckte jag också det var ganska häftigt, njöt och hade hopp. Resterande fyra gånger tyckte jag mest det var en plågsam lång väntan med pendling mellan hopp och förtvivlan, mest det sistnämnda. Tjuvtestade gjorde vi endast sista gången då kliniken trodde min överstimulering berodde på att det blivit en graviditet. Och som tur var hade det det.

Hoppas så mycket att ni ska lyckas på denna gång. Ni har redan gått igenom så mycket. Skönt i alla fall att ha så många i frysen. Då är det lättare att ta sig upp efter eventuella besvikelser, tycker jag i alla fall.

Kram!!

Svar: Mmm tror det är så, det mesta är lättare första gången man gör det. Sedan blir det jobbigare för man inser procenthanserna och känner av dem i praktiken :s Kramar tillbaka!!
Fertilitetsresa

tanniz
2013-11-21 @ 12:37:33
URL: http://tanniz.bloggo.nu

Åh jag njöt de gånger jag fått ruva. Ville helst inte att td skulle komma. Ville leva med tron å hoppet så länge det gick. Varför inte vara lycklig i fler dagar när man kan? Njut av ruvningen :)
Kram

Svar: Förstår vad du menar! Men nu, fyra dagar från TD, börjar det bli tufft... kramar!!
Fertilitetsresa

Hanna
2013-11-21 @ 12:58:23
URL: http://lifegoeson79.blogspot.se/

Jag har tjuvtestat alla gånger, har svårt att hålla mig och tycker ruvartiden går så långsamt. Sen tror jag också att jag vill vara förberedd så inte mensen bara dyker upp utan jag vill veta att den förmodligen kommer att komma....

Svar: Förstår vad du menar...
Fertilitetsresa

Jakteneftertotallycka
2013-11-21 @ 15:27:07
URL: http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/

Jag njuter, samtidigt som det kliar i fingrarna. Men jag har ju haft en särskild känsla i kroppen, och då har jag så gärna velat "bevisa den". Jag har istället velat haft testdagen tidigare.

Det är många som sagt att ruvartiden är jobbigast i ivfandet. Jag håller absolut inte med. Ruvandet är bästa tiden. Fast de som säger att ruvartiden är värst har nog inte gått igenom några ivf:er som inte lett till ET, som både du och jag har.
Massa lycka till!!!
Kramar

Svar: Håller med dig!! Kramar
Fertilitetsresa

Jakteneftertotallycka
2013-11-21 @ 15:31:11
URL: http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/

Fast samtidigt, om jag hade fått en massa minus efter ruvningarna hade jag också tyckt det var jobbigt. Så jag tar tillbaka det jag skrev sist. Det kan vara jobbigt av andra skäl också. :)

Oavsett slits man ju mellan hopp och förtvivlan.

Svar: Ja där håller jag (också) absolut med dig! :):)
Fertilitetsresa

JZ79
2013-11-21 @ 18:21:41

Jag (och min man) har ju aldrig kommit så långt som ET, men jag tänkte vid våra ivf:er att jag skulle teSta på td. SU hade ju teStdag 14 dagar efter ET, skulle aldrig kunna hålla mig om kliniken ger längre tid innan td.

Håller tummarna hårt för dig hönan ;)

Svar: Tack! ;)
Fertilitetsresa

Crosan
2013-11-22 @ 05:56:16

Min första ruvning (ET) började jag blöda på RD 10 och trodde att det var kört! Jag testade och fick istället ett svagt plus... Sen testade jag dag efter dag i princip och plusset blev starkare och starkare! Min andra ruvning (FET) kunde jag inte hålla mig, var alldeles för nyfiken och ville nog förbereda mig mentalt om det verkade bli minus...jag ville nog helt enkelt vara beredd på känslorna som skulle komma isf. Men jag (vi) hade en overklig tur, även denna gång visade testet plus när jag testade på RD 10!!:))

Håller alla tummar hårt för dig/er i ruvandet!:)

Svar: Fy vad otäckt att börja blöda innan testdag! Usch får ångest bara av att läsa det :( men fantastiskt att höra att det har gått bra ändå i båda fallen :) TAck för kommentaren och dina tummar - jag uppskattar det väldigt mycket! Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0