Nej livet är ingen saga

Idag har jag varit hos barnmorskan för att ta cellprov. Att gå till gynekologen har tidigare inte varit något som jag har tyckt varit något särskilt. Okej inte helt bekväm men jag har inte tyckt att det har varit jobbigt en utlämnande position men ett nödvändigt ont som har funkat bra ändå. 
 
Men nu märker jag hur skadad jag har blivit av hela ofrivilligt-barnlös-grejen. Allt som har med sex eller mitt underliv har fått helt andra betydelser. Allt handlar om reproduktion: om livmoder, äggstockar, äggledare, slemhinnor, menscykler och typ allt annat bara det är långt ifrån det romantiska lyckliga skimret...
 
Idag låg jag och tittade i taket, pratade om något ovidkommande med barnmorskan, och önskade mig långt långt bort. Till en tid då jag var olyckligt ovetande om hur svårt "and they lived happily ever after" skulle bli utan barn :(
E
2013-11-07 @ 07:49:36

Om ett år kan det vara så att du bloggar om svårigheten att få tillräckligt med sömn pga en baby. Inte sant? :)

Svar: Ja det hoppas jag verkligen <3
Fertilitetsresa

Hanna
2013-11-07 @ 10:05:18
URL: http://lifegoeson79.blogspot.se/

Kram! <3

Svar: <3
Fertilitetsresa

Millan
2013-11-07 @ 15:59:20
URL: http://Millancolin.blogspot.se

Hittade till din blogg idag, läst, gråtit och insett ännu en gång att livet är fruktansvärt orättvist. Jag och min sambo har också en enorm barnlängtan fast med en liten annorlunda historia och bakgrund än er.
Tystnaden är alldeles för stor när det gäller ofrivillig barnlöshet/missfall och plötslig spädbarnsdöd i magen, jag tror det är så många som går och lider i det tysta, och det är inte något lätt att bära "ensam".
Innan vi ens började drömma om barn trodde jag nästan att det "bara var att bli gravid" och 9 månader senare kommer ett barn, vilket jag idag är varse om att så är inte fallet. Medan andra får barn titt som tätt, gnäller över jobbiga graviditetssymtom eller barn som gråter hela nätterna sitter vi som har barnlängtan och tar ingenting för givet. Vi alla som är ofrivilligt barnlösa har fått lärt oss den hårda vägen att barn är ingen självklarhet. Det gör ont att vi är så många som delar den erfarenheten. Hur som helst vill jag bara säga att jag önskar sååå att eran historia slutar "så levde dom lyckliga i alla sina dagar MED barn" och jag önskar er verkligen lycka till på vägen! Styrkekramar!

Svar: TACK för att du delar med dig! Dina ord tog rakt in i hjärtat <3 Önskar Dig all lycka till! Kramar!!
Fertilitetsresa

Suzie
2019-06-02 @ 22:01:07

Känner igen mig i dina kommentarer och ditt förhållande till gynekologbesök numera... Dessutom har jag precis fått reda på att jag har cellförändringar! Och vi som ska sätta igång med ÄD-behandling den här veckan... känns bara som extremt dåligt tajming och ALLT går emot oss just nu!! Vill inte vänta på biopsisvar, vill sätta igång nuu!!!

Suzie
2019-06-02 @ 22:01:08

Känner igen mig i dina kommentarer och ditt förhållande till gynekologbesök numera... Dessutom har jag precis fått reda på att jag har cellförändringar! Och vi som ska sätta igång med ÄD-behandling den här veckan... känns bara som extremt dåligt tajming och ALLT går emot oss just nu!! Vill inte vänta på biopsisvar, vill sätta igång nuu!!!

Suzie
2019-06-02 @ 22:01:31

Känner igen mig i dina kommentarer och ditt förhållande till gynekologbesök numera... Dessutom har jag precis fått reda på att jag har cellförändringar! Och vi som ska sätta igång med ÄD-behandling den här veckan... känns bara som extremt dåligt tajming och ALLT går emot oss just nu!! Vill inte vänta på biopsisvar, vill sätta igång nuu!!!

Suzie
2019-06-02 @ 22:02:27

Känner igen mig i dina kommentarer och ditt förhållande till gynekologbesök numera... Dessutom har jag precis fått reda på att jag har cellförändringar! Och vi som ska sätta igång med ÄD-behandling den här veckan... känns bara som extremt dåligt tajming och ALLT går emot oss just nu!! Vill inte vänta på biopsisvar, vill sätta igång nuu!!!

Svar: Usch vad jobbigt! Hur gick det?
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0