Never-ending-questions...

Träffade nya människor på fest igår. Varföööör alla dessa frågor? Låt mig va!! Grrr
 
Är du gift?
Ja
 
Har du barn?
Nej
 
Nähä, hur länge har ni varit gifta?
3 år
 
Och just DÄR känner man att "nu kommer det"! Frågorna om man inte vill ha barn/vill ha barn? Med flera i samma jobbiga stil... Så JAG börjar ställa frågor om något helt annat i förhoppning att byta samtalsämne. Ibland går det. Ibland inte...
Maria
2013-09-08 @ 13:54:45
URL: http://kampfisken.bloggplatsen.se

Usch vad det där var jobbigt, jag körde pantentlösningen att det inte fungerar med tjänstehunden.
Och man tar ju inte bara bort en familjemedlem så vi väntar lite.

Hoppas ni haft en bra helg, och liten fråga när är det beräknat med eran ÄD?

Svar: Smart svar! :) Vi har fått beskedet att beräknat ÄD är i november/december. Och om jag har förstått det rätt så ska jag börja min nedreglering ca två månader tidigare vilket då bör vara september/oktober - vilket gör att det bör hända snaaaart!! :)
Fertilitetsresa

Ebba
2013-09-09 @ 23:49:47
URL: http://ebbaspotatisar.wordpress.com

Helt rätt, anfall är bästa försvar. Fråga den andra personen om en massa saker. De flesta vill ändå helst prata om sig själva ;-)

Langtarefterbarn
2013-09-11 @ 20:36:08
URL: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Jag kan bli frustrerad av att människor alltid ska fråga om det inte är dags att skaffa barn snart. För det första så skaffar man inte barn, det är något man har turen att få. För det andra så finns det ju folk som oss, som har svårt att få barn. Kan man tänka till lite?!?!

Såg i en kommentar här över att det snart verkar bli dags för er ÄD. Spännande!! Jag ska hålla mina tummar för er!
Många kramar!

Svar: Vad gullig du är! Tack för att du finns och stödjer!! Många kramar tillbaka <3
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0