Oups I did it again! Men nu blir det inte fler gånger!!

För ett tag sedan skapade jag mig ett Instagramkonto för Fertilitetsresa. Jag tänkte att det skulle vara roligt att kunna visa med lite bilder vad som händer. Men jag har gjort flera missar: som att glömma att logga ut från mitt  andra officiella Instagram konto. Två gåner har jag lyckats dela ett foto på facebook. Var kanske inte riktigt så jag hade tänkt berätta om vår ofrivilliga barnlöshet...? Nu var det ingen fara (tror inte så många hann se) när det hände - men pulsen gick upp till det dubbla på 2 sek!!
 
Men häromkvällen blev jag varse om att mitt fertilitetsresa-konto var synligt för mina Facebookvänner. Lite långsökt att de skulle gå in på just Fertilitesresa, men de skulle kunna och då fatta att det var jag. Först gjorde jag kontot privat så att man vara tvugen att begära att få följa så att jag kunde välja om jag vill eller inte. Men sedan insåg jag hur stor risken faktiskt skulle vara att jag gjorde en pytteliten miss så att det skulle hamna på Facebook.
 
Jag är inte redo för att outa vår ofrivilliga barnlöshet. Inte än i alla fall. En dag kommer jag göra det. Det är ett löfte till mig själv. Men inte nu. Så jag avslutade mitt konto. Fertilitetsresa finns inte på Instagram mer.
 
Men jag finns här på bloggen, på Familjeliv och på mailen: [email protected]
 
Kram!
Plockigt
2013-09-06 @ 07:05:29
URL: http://www.plockigt.wordpress.com

Men Oj! Förstår paniken.. Vad synd att det inte gick att ha kontot utan att dela på FB! :/

Svar: Eller hur? Eller ja det gick att inte behöva dela, men det skulle vara väldigt enkelt att göra det av misstag. Dessutom stod jag synlig för mina vänner så om de gick in på mitt konto är det möjligt att de skulle kunna koppla ihop det med mig och det ville jag inte :(
Fertilitetsresa

Libra
2013-09-06 @ 08:47:54
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Facebook alltså. Kopplat till allt. Jag råkade favorisera en Menopurvideo på YouTube så den hamnade både där och på Facebook. Panik!!! Fick ett sms av mannen, Vad gör du? Usch vad nervös jag blev. :P
Kram

Svar: Usch vad jobbigt!! Förstår paniken!! Och att deleta är ju inte det lättast heller, i synnerhet när man darrar som ett asplöv pga. stressen :s Kram"!
Fertilitetsresa

Camilla
2013-09-06 @ 08:59:14
URL: http://omlivetefter.blogspot.se

Känner igen fullständiga paniken, puls i 180, svetsningar och helt uppgiven.
Jag lyckades lägga upp en statusuppdatering med mina Amh värden och rapport från besöket hos Fertilitetsenheten. Det skulle hamna i en dold grupp, inte allmänna nyhetsflödet. Upptäckte det först när någon kommenterade några timmar senare.
Nu är jag iof öppen med det, men känner inte för att dela med mig en anekdot från gyn till gamla klasskompisar.

Svar: Nej fy vad jobbigt, det är privat! Ja det är lätt att det blir fel och då kan det bli såå fel :( Kramar till dig
Fertilitetsresa

K
2013-09-06 @ 12:04:45
URL: http://motettliv.blogg.se

Facebook smyger sig verkligen in överallt! Förstår helt paniken, det är som om allt görs så att det på något vis hamnar där. Förstår att bloggen känns tryggare :-)
Kram

Svar: Ja visst är det läskigt? Känner mig tryggare här på bloggen :) Kram på Dig!
Fertilitetsresa

Mary
2013-09-06 @ 12:39:04
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Jag råkade gilla babyvärlden.se's förlossningsuträknare så det syntes på facebook på när jag var inne och gjorde en sån där kalkyl på deras sida. Men jag var inte ens gravid då. Tog bort det illa kvickt och bad min insatta kollega gå in på min profil och kolla om hon såg nåt. Som tur var syntes inget. Puh!

Svar: Ojojoj jag förstår paniken!! Vilken tur att det gck bra ändå, men skrämmande hur lätt det är att råka outa allt :s Kram!
Fertilitetsresa

JZ79
2013-09-06 @ 22:14:44

Oj, förstår paniken!! Nu är vi ju öppna med vår barnlöshet, men det har vi ju inte alltid varit. På familjeliv finns också FB kopplat och du kan gilla (rekommendera) trådar och det syns då på din fb-sida. Råkat komma åt den där knappen mer än en gång i trådar som heter typ "30+ och längtar efter första barnet" eller "Vi som försökt ett tag utan plus" Även nu när vi är öppna vill jag ju inte att nån jag känner ska läsa i de trådarna och veta att jag är en av dom som skriver där.
Blir svettig och får hjärtklappning när jag läser allas kommentarer, puuuh!

Svar: Oj! Jag visste inte att FB är kopplat till FL också!?! usch ja tänk vad ett litet "klick" kan åstadkomma?!!
Fertilitetsresa

Loba
2013-09-08 @ 22:51:03
URL: http://lobaochlivet.wordpress.com

Jobbigt, men du anger ju själv i dina kontoinställningar om du vill dela bilderna på Facebook eller inte. Olika instagramkonton kan ha olika inställningar. Detsamma gäller alla andra forum och sociala medier. Inget delas på Facebook om du inte själv angett att det ska göra det i inställningarna eller aktivt klickat på en dela-knapp.

Svar: Ja så trodde jag också att det var innan, men så enkelt är det inte. Jag hade t.ex. olika mailadresser till mitt Insta men det spelade ingen roll. Hursomhelst blev det allt för jobbigt och efter att ha läst om många andras olyckliga delningar blev valet enkelt att avsluta kontot :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0