Tårar som alltid bränner

Besöket hos dietisten gick bra. Det här var ett uppföljande och sista besök efter studien. Nu blir det inga fler besök. Ett och ett halvt år har gått sedan första besöket.. Som dietisten sa: Vilken resa det har varit!
 
Vi pratade om erfarenheter under denna tid och hur jag tänker framåt.  Jag hade en hel del frågor om hur jag ska göra för att gå ned i vikt efter graviditeten och det känns som om jag har en bra plan :)
 
När hon frågade hur jag tycker det har varit under dessa 1,5 år började jag prata om hur själva viktnedgången och dieten gått bra. Men sen kom tårarna (fasen också, jag ville verkligen klara ETT besök hos henne utan att lipa!), för sanningen är att tiden som ofrivilligt barnlös har satt djupa spår - som fortfarande är öppna. Att tänka tillbaka på den gör mig oerhört ledsen, ångesten kommer tillbaka och den fruktansvärda maktlösheten. Det kommer nog alltid vara en livssorg som aldrig helt kommer läka. Men med tiden kommer den blekna och få mindre betydelse. Jag är såå tacksam för barnen jag väntar och jag ska överösa dem med kärlek och ömhet!
 
Varma kramar till alla som förstår vad jag menar ❤
C
2014-04-27 @ 14:00:43
URL: http://spyor.blogg.se

Ja den ofrivilliga barnlösheten kommer alltid att finnas med en. Även när man har lyckats så är det något man får leva med men det påminner också om hur otroligt tacksam man är över det nya livet. Kramar

Svar: Mmm så är det <3 Kram!
Fertilitetsresa

Crosan
2014-04-27 @ 22:34:27

Känner exakt igen mig. Tyvärr. Tror att jag har skrivit detta innan till dig oxå..

Även fast vi tillslut har lyckats få en dotter (ÄD) och nu väntar på lillebror som är beräknad om ca 5 v (oxå ÄD) och att vi är sååå otroligt lyckliga och tacksamheten vi känner finns det inte ens ord för, så kan jag banne mig inte berätta om vår "resa" för ngn ny utan att tårarna börjar rinna. Jag tror verkligen detta är en livslång sorg men att den kommer att se olika ut genom tiden. Och förhoppningsvis göra mindre ont! Många kramar

Svar: Jag tror och hoppas som du! <3 Kramar tillbaka!!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0