Blir så trött på mig själv!!

Åhh här har jag gått och kämpat extra mycket med mitt illamående och hållit ut för att jag bara får ta max 3 tabletter av min medicin per dygn. Fram till dess att jag fick en kommentar från Åsa om att maxdosen i vanliga fall är 10 per dygn. Så nu skulle jag ringa läkaren och fråga om jag får ta fler och då ser jag att efter senaste läkarbesöket (när min sjukskrivning förlängdes) så höjdes maxdosen - till just max 10 st/dygn - och det står klart och tydligt på burken!! Läs kvinna!
 
Blir så trött på mig själv, helt i onödan har jag plågats. Fast å andra sidan hade det ju varit bra om läkaren hade talat om detta för mig också...
Åsa
2014-02-11 @ 09:23:21

Men åh så surt att ha lidit så i onödan! Och klantigt av läkaren att inte säga något!

Men skööööönt att du törs ta lite oftare nu. Det finns få saker som tar så på psyket som konstant illamående tycker jag. Hoppas du slipper allt sånt nu!

Svar: Ja men det var tack vare dig! Jag tänkte inte ens tanken att jag kunde få höjd dos, för från början uppfattade jag att de 3 tabletter jag fått var maxdosen.. Men det funkar mycket bättre nu när jag kan ta fler - så du hjälpte mig verkligen :) Tack! Kram
Fertilitetsresa

Hanna
2014-02-12 @ 11:33:34
URL: http://lifegoeson79.blogspot.se/

Åh stackare, fy måste vara hemskt att behöva må så illa i onödan. Men skönt att du nu upptäckt det.
Hoppas allt är bra annars!
Angående att du känner rörelser så gjorde jag det också när jag var i din vecka ca. Dock inte utanpå utan mer att det fladdrade till, killade lite på sidan av magen. Det är så mysigt när man kan känna att det är något i magen!
Kram till dig

Svar: Jodå annars är det bra, "bara" det ständiga illamåendet som lägger sordin på glädjen.. :( Kramar tillbaka!!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0