Uärk!!

Idag är det synd om mig (det tycker jag i alla fall) :(
 
Vaknade kl 03 och kunde omöjligen somna om. Ju längre jag var vaken desto mer illamående blev jag. I vanliga fall äter jag ett hårdbröd innan jag stiger upp och sedan går jag upp och äter frukost och tar första illamående-medicinen (Lergigan comp). Jag får bara ta dem var sjätte timme, tre stycken totalt per dygn.
 
I och med att jag var vaken så tidigt var jag tvungen att ta tabletten tidigare så nu är jag helt ur synk, försöker dra på tiden mellan så att jag inte får allt det värsta ikväll. Vilket har resulterat i att jag har legat på toaletten och kräkts under typ hela lunchtiden. Så orkeslös och matt nu. Och full med självömkan.
 
Längtar tills att få gå och lägga mig och vakna normal tid imorgon så att jag kan ta tabletterna som jag ska och brukar!
Anonym
2014-02-05 @ 14:26:29

Men om du får ta en tablett var 6e timma så får du väl ta 4 per dygn? Som med ibuprofen, max 1 var 6e timma. Förutsatt att man är vaken och tar 4 st per dygn. Hoppas ditt illamående släpper! Det är hemskt att må illa utan att få kräkas så det känns bättre.

Svar: Se mitt svar till Åsa :)
Fertilitetsresa

Åsa
2014-02-05 @ 15:25:25

Ja, om du ska ta var sjätte timme så borde det bli fyra tabletter om dagen. Och maxdosen är 10 per dygn så det borde vara helt ok. Lid inte i onödan, kram!

Svar: Det var jag som förklarade lite dåligt. Min maxdos är tre tabletter per dygn med minst sex timmar emellan.. Så det är en tuff dag idag :( Kram!
Fertilitetsresa

R
2014-02-05 @ 16:31:05
URL: http://rebriablogg.se

Usch och fy för illamående. Läkemedel är ju alltid läkemedel så det är en balansgång men jag kan inte göra annat än att tala varmt om Zofran (ondansetron) så mår du riktigt pyton tycker jag du ska överväga att fråga om du inte kan få det.
Kram

Svar: Ja jag nämnde det faktiskt för min läkare. Men hon trodde inte att det skulle vara någon skillnad för mig mot Lergigan Comp. Har ju även fått Primpervan (eller hur det nu stavas) men den hjälpte inte så den tar jag inte längre... Läkaren sa att jag nog få ställa in mig på att ha illamående hela graviditeten... :s Kramar tillbaka!!
Fertilitetsresa

C
2014-02-05 @ 17:37:15
URL: http://spyor.blogg.se

Vad jobbigt med det där illamåendet. Hoppas du slipper det snart! Kramar

Svar: Jaa det hoppas jag med!! Börjar tära på psyket nu :(
Fertilitetsresa

Åsa
2014-02-06 @ 13:57:38

Har du någon särskild anledning till att du har så låg maxdos? Annars kanske du kan fråga läkaren om du får höja den? Maxdosen brukar ju annars vara 10 per dygn.

Lider med dig, illamående är det allra värsta graviditetssymptomet tycker jag!

Svar: Jaså? Tack för tipset då ska jag genast fråga om det! TACK!! :) Kram
Fertilitetsresa

LindaViola - mamma till två!
2014-02-06 @ 14:03:46
URL: http://lindaviola.blogg.se/

Usch! Mådde också illa väldigt mycket i början, spydde fram till v.20 ungefär, sen har det varit lugnt. Nu har illamåendet kommit tillbaka lite tyvärr, går in i v.37 idag så det är ju inte så långt kvar så då får man stå ut :)

Svar: Näe precis, det har varit min tröst hela tiden, att det är övergående - annars hade man ju trott att man var döende! ;) Hoppas att du snart mår bättre och att allt går bra för dig nu i slutet! Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0