Ersätter gamla tabletter med nya

Jaha nu när jag äntligen slipper vaggisarna så får jag nya tabletter...
 
 
Dessvärre verkar det inte rå på illamåendet mer än Lergiganen :(
 
Längtar tills jag kan njuta av graviditeten, så som jag har drömt om! Nu känns det som jag har haft maginfluensa i över sex veckor och jag kan lova att det börjar tära på psyket... Men ,men inget att göra mer än att genomlida det och innerligt HOPPAS att det ger med sig inom ett par veckor. Småfnissade lite när jag såg på google att starkt illamående är ett tecken på att man väntar flickor - I would be so lucky!! ;)
 
Hoppas att DU har en bra dag/kväll :)
karin
2014-01-23 @ 20:45:10
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se

Hoppas att du snart slipper illamåendet, det är tärande! Och det där med att vänta en flicka stämde ju iaf för mig.. :)

Kram

Svar: Ja verkligen! :s Kan ju hoppas på åtminstone en flicka ;) Kram!
Fertilitetsresa

JZ79
2014-01-23 @ 21:40:40

Primperan är ju lite vassare än Lergigan så hoppas det ska fungera bättre på illamåendet. Suppar är ju också att föredra för dom kan du ju inte spy upp ;)

Hur länge är du sjukskriven? KRam

Svar: Två veckor till, sen får vi se, tanken var ju egentligen att jag skulle ha börjat på 50 % nu... Kramis!
Fertilitetsresa

Leah / hael
2014-01-24 @ 06:49:49
URL: http://hael.blogg.se/

Awh :( Jobbigt!
Jag mådde illa ända till v 25. Och hade sån halsbränna så jag spydde. vad jag vet fick vi en pojk;)
Det finns många myter hahah

Vad tror du själv det är för köbn?

Svar: Oj ingen aning, tror det är för tidigt för att a något på känn än. Kanske när jag känner av dem i magen? :)
Fertilitetsresa

Dustpuppy
2014-01-24 @ 10:21:35

Jag mådde tokilla och fick en pojk. Jag tror att det är dina tvillingar, oavsett kön, som gör livet intressant för dig. Dubbelt upp av allt...

Man tar en dag i taget, och är glad för varje dag som har gått och man överlevt. Jag ritade upp en massa streck på ett papper som jag satt upp på kylskåpet. Varje dag strök jag ett streck, och i början var det inte så upplyftande, men efter hälften blev det riktigt kul!

Hoppas den nya medicinen funkar, och kom ihåg att om din kropp vill ha något och du mår lite bättre en kort stund tack vare det, så är det bara att äta/dricka med gott samvete (i princip allt, alkohol är ju ingen höjdare, men du fattar vad jag menar).

Glöm inte kolla upp föräldraledigheter och föräldrapenning etc, ni har ju möjlighet att vara hemma samtidigt, eftersom du kan ta föräldrapenning för barn 1 och din man för dag 2 samtidigt. Jag misstänker att ni måste vara hemma samtidigt, annars lär du vara en urvriden trasa efter ett par veckors sömnlöshet och maratonamning med TVÅ barn. Ett barn är jäkligt jobbigt första tiden, två vågar jag inte ens fundera på.

/Dustpuppy

Svar: Som vanligt älskar jag dina kommentarer =D Du ger så kloka råd som PASSAR mig (man kan ju få "goda råd" som inte stämmer in på sig själv som person också om du förstår vad jag menar)! Ja du, jag har inte riktigt fattat att det är två. Men vi ska gå en föräldrautbildning för tvillingar, den blir nog bra :) Kram!
Fertilitetsresa

Dustpuppy
2014-01-24 @ 10:22:31

Inte "dag 2" utan "barn 2" menar jag.

Svar: :)
Fertilitetsresa

Hanna
2014-01-27 @ 18:49:41
URL: http://thefunhagens.blogspot.com

Jag var illamående från vecka 5 tror jag med mitt första barn och det försvann först efter förlossningen i vecka 35. Postafen var det enda som mildrade. Lergigan Comp spydde jag ännu mer av.

Med barn nr2 blev jag illamående innan jag ens testat, så jag visste redan innan jag såg plusset. Det illamåendet går inte att missta sig på. Även med tvåan mådde jag illa och spydde tills jag födde i v38. Är tydligen en av de som har den sortens illamående vid varje graviditet. Men det konstiga är, man vänjer sig. Med tvåan vande jag mig fort för jag insåg att det skulle bli likadant igen. Jag smååt konstant och det positiva det till trots var att jag gick bara upp 3-5 kilo vid båda graviditeterna.

Och just det, jag har två pojkar ;)

Svar: Usch och fy vad jobbigt det låter! Men det är klart, jag förstår att allt är värt det - efteråt! Men när man är mitt i det är det såå jobbigt :( Jasså du, pojkar? Då stämmer inte den skrönan heller så bra då rå! ;) Kramar
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0