Svenska Tvillingklubben

Efter att ha sökt på nätet har jag börjat förstå att det är mycket som skiljer sig vid en tvillinggraviditet och en enligsgraviditet. Läkaren sa redan på vul:et i vecka 7 att det är en högriskgraviditet, de tipsade mig även att läsa på om tvillinggraviditet. Så det har jag börjat göra, det är mycket att ta in och mycket som är chockerande också! Jag vill inte gå in på detaljer nu, jag måste sortera allt i huvudet först. Men ni kommer få fortlöpande rapporter här på bloggen såklart :)
 
En av de första sakerna jag har gjort är att bli medlem i Svenska Tvillingklubben. Jag och min man har anmält oss till en föräldrautbildning för de som väntar tvillingar (eller fler). De ska bli riktigt spännande! När vi anmälde oss till den kursen kunde man välja på olika paket om man ville, jag tig det största och idag har jag fått avi från Posten att det har kommit, så nu ska jag snart åka och hämta det!
 
 
Sedan jag startade bloggen har jag fått många mail från er läsare, en del vill ge mig tips om olika saker andra vill fråga mig och få tips från mig. Frågorna och tipsen har varierat beroende på var jag har befunnit mig i behandlingen (sedan kommer det emellanåt nya läsare som hittat bloggen och börjar läsa från början och då kan jag få frågor om t.ex. ivf eller amh-värde). Nu har jag fått mail från flera i och med att jag väntar tvillingar och som jag uppskattar alla mailtips och pepp jag får - ni är fantastiska!! :):)
 
För ett tag sedan fick jag kontakt med en annan tjej som har tvillingar, hon bor i ett annat land sedan flera år. Vi har mailat fram och tillbaka och döm om min förvåning när det till slut visade sig att hennes hemstad ligger 2 mil från min bostad?! It´s a small small world... :)
Malin
2014-01-16 @ 15:41:47
URL: http://vntarlngtar.blogg.se/?tmp=470214

Stort grattis till era tvillingar!! Helt fantastiskt! Jag är själv med i tvilling klubben, då jag har en tvillingsyster. =)

Svar: Tack snälla Du!! :) Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0