Fortfarande osäker..

"Huggen i underlivet" typ skarpt ilande obehag har ökat idag. Samtidigt vet jag att det kan vara helt normalt att känna typ "elektriska stötar" i underlivet... Men tänk om det inte är det då? Tänk om det är tecken på att det är på gång?
 
Jag har legat på vänster sida större delen av eftermiddagen med förhoppning om att det skulle avta/sluta. Men magen är hård som en boll och det går som ett band över magen (navelhöjd) som svider och spänner. Vet inte om jag nojar i onödan? Men jag är ändå bara i v.34..

Hursomhelst har jag bestämt att avvakta till dess maken kommer hem från jobbet. Känner jag likadant då ringer jag till förlossningen och rådfrågar!
C
2014-06-24 @ 18:49:16
URL: http://spyor.blogg.se

Tänk om det är på gång. Är ju ändå väldigt kort tid kvar. Hoppas allt gått/går bra <3

A
2014-06-24 @ 18:58:39
URL: http://hjartatbloder.bloggplatsen.se

Åh vad svårt att veta. Hoppas allt går bra. Kramar!

tanniz
2014-06-24 @ 20:00:12
URL: http://tanniz.bloggo.nu

usch jag förstår din oro. Svårt att veta vad som är på gång när man inte varit med om det tidigare. Tycker du ska ringa förlossningen och prata med dem. Bättre att kolla en gång för mycket, så att du vet om det är på gång eller om du kan koppla av.

Hoppas att du har det bra annars.
Kram

karin
2014-06-24 @ 20:28:03
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se

Ring och rådfråga!
Jag känner igen symptomen, jag kände såna hugg/stötar i underlivet många veckor innan det var dags men din och min graviditet är ju inte samma så gå på din magkänsla och ring!

Jag blev förresten kollad för urinvägsinfektion vid ett par tillfällen när mina symptom var som dina.

Kram

Svar: Har kollat för uvi nu, men den var negativ :) Kram!
Fertilitetsresa

Camilla
2014-06-25 @ 06:37:26
URL: http://omlivetefter.blogspot.se

Hur känns det nu? Jättesvårt att veta!

Svar: Dagen efter kände jag ingenting och sedan dess har det varit lugnt :) Konstigt, men inte ovanligt har jag förstått...
Fertilitetsresa

Crosan
2014-06-25 @ 13:02:32

Jag känner oxå igen dessa symptom. Har två helt olika förlossningar bakom mig nu (en igångsättning som blev snitt och en i raketfart 11 dagar tidigt. Den senaste, som kom "tidigt", kände jag en massa "konstigt" dagarna innan men jag trodde inte det var på g ändå (visste ju inte heller hur det skulle kännas eftersom förra blev igångsättning) Var helt inställd på att gå över. Tillslut ringde jag förlossningen och de gjorde en koll. Det visade sig då att vattnet börjat "sippra" och att värkar var igång om än väldigt svaga och oregelbundna.

Så tycker att du ska ringa och kolla och be om råd... Bättre att ringa en gång för mkt!!!

Lycka till!!

Kram

Svar: Tack för din kommentar!! Kramar
Fertilitetsresa

Eleonor Magnusson
2014-06-25 @ 17:32:05
URL: http://www.eleonormagnusson.com

Jag har en liten tjej som blir 1 månad imorgon, född i v 36, och jag hade så med ilningar och tryck ungef en vecka innan hon föddes. Oroa dig inte, allt blir som det ska - men ring och/eller åk in och kolla upp just in case, det kan man alltid göra.

Lycka till! Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0