Högt men helt ok.

Nu har jag haft lite huvudvärk i några dagar. De har sagt att jag ska kontakta förlossningen om jag får det då det kan vara tecken på havandeskapsförgiftning. Men huvudvärken har kommit och gått och det tror jag inte att den gör om det är HF? Samtidigt så har det varit varmt och man kan ju få ont i huvudet när det är åska i luften..

Idag beslutade jag mig dock för att åka till barnmorskemottagningen och kolla. Urinprovet låg på gränsen för att läcka protein men var alltså bra. Bad sköterskan ta blodtrycket på mig. Undertrycker (det som är farligt om det är högt) var bra, däremot fortsätter övertrycket öka och låg denna gång på 166. I vanliga fall ligger det på 115-120.

Som jag far förstått det så kan det gå upp vid stress etc. så jag fattar inte varför det ökar nu när jag knappt jobbar alls och tar det väldigt lugnt?

Nåväl nu är det ju lugnt, ska träffa Bm på fredag får väl fråga henne då..

A
2014-06-10 @ 21:58:13
URL: http://hjartatbloder.bloggplatsen.se

Jag har också en aning högt övertryck nu som gravid. I går låg mitt blodtryck på 135/65. Men min bm sa att det är normalt med lite högre blodtryck då man är havande? Vad har din sagt?

Jag hoppas du klarar dig utan hf under resten av tiden också :-)

Svar: Mmm i vanliga fall har jag 115-120 i övertryck, denna gång hade jag 166...
Fertilitetsresa

A
2014-06-13 @ 13:05:04
URL: http://hjartatbloder.bloggplatsen.se

Ja alltså jag menade inte att det var något du ska förbise. Vad jag undrar var din bm sagt om högt övertryck. Tycker det låter olika från olika håll nämligen!

Svar: Nja egentligen har de sagt att det de tittar på är undertrycket, det är det farliga (i synnerhet vid HF). Men samtidigt tänker jag att det kan väl inte vara helt nyttigt att ha högt övertryck? Men jag glömde att fråga när jag träffade bm igår... Får försöka komma ihåg det till nästa vecka! :) Har du hört något om högt övertryck?
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0