Torsdag

Jag har hittat flera bra grupper på Facebook nu som jag har gått med i. Har tidigare inte riktigt sett någon större mening med att gå med i dem, men nu tycker jag det är kul att se bilder på andra. Framförallt när det handlar om allt som har med tvillingar att göra! Att köpa begagnade babykläder tycker jag verkar väldigt smart, ekonomiskt och miljömedvetet! :)
 
Nu är det 6-7 veckor kvar till BF, konstigt att det ändå fortfarande känns så overkligt? Jag känner verkligen att jag måste börja ändra fokus i huvudet! Under lång tid har jag varit rädd för att barnen ska komma för tidigt och koncentrerat mig på att göra allt i min makt för att de ska stanna kvar, måste jag nu börja göra mig mentalt redo för att barnen snart kan komma!
 
Tror det blir lättare efter Ul nästa vecka, när jag får reda på om det planeras för snitt eller vaginal förlossning - hoppas definitivt på det sista!! Idag ska jag träffa Bm och lyssna på bebisarnas hjärtslag, det ser jag fram emot! :)
karin
2014-06-19 @ 10:18:35
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se

Åh det är overkligt, det blev aldrig verkligt för mig under graviditeten! Det är för stort och för konstigt..

Jag tycker faktiskt fortfarande att det är overkligt, trots att jag har henne i mina armar mest hela tiden.. Är hon min? Har hon legat i min mage? Får jag behålla henne?

Jag undrade om jag var lite kocko som inte tyckte att det kändes verkligt eller pirrigt ens när jag skulle bli igångsatt, om du känner likadant så ska du veta att vi åtminstone är 2 ;)

Kram

Svar: Din reaktion låter som det jag har att förvänta mig!! ;) Kram
Fertilitetsresa

Azielle
2014-06-19 @ 11:02:27
URL: http://azielle.blogg.se

Med Vilda så tyckte jag att det var overkligt ända fram tills de sövde mig för snittet. Det gick liksom inte för hjärnan att greppa att det var ett människobarn i magen och att hon skulle komma ut och vara vår.
Men i samma sekund som Mumrik la henne i min famn så var hon den mest självklara saken i hela världen.

Håller tummarna att ultraljudet går bra och att du får den förlossning du önskar!

Svar: Tack snälla du för din fina kommentar :) Kram!!
Fertilitetsresa

Singelmamma
2014-06-20 @ 10:02:49

Ja, det är overkligt att bebisen (bebisarna) i magen verkligen finns
Jag kör fortfarande väldigt mycket begagnat till min 6-åring o kommer göra det så länge hon tycker det är ok. Det är ett medvetet miljöval jag gör (och det är så klart ekonomiskt också). Så heja, arvegods, second hand och begagnat!

Svar: Tummen upp!! :)
Fertilitetsresa

Susanna
2014-06-21 @ 13:00:58
URL: http://vilsen5.wordpress.com

Hej!
Nu är jag inte alls i det skedet du är, men jag tror verkligen att jag kommer känna samma sak. Begagnade barnkläder låter bra. Ser fram emot när jag själv får ta fram mina egna bebiskläder från källaren. Kanske är det några plagg som överlevt i 35 år.

Svar: Häftigt! Jag borde kanske kolla med min mamma om hon sparat något brunt & orange??!! ;)
Fertilitetsresa

Ylva Maria Thompson
2014-06-22 @ 10:39:22
URL: http://www.ylva-art.com/

Om du vill göra en avgjutning, kontakta mig! [email protected]

Svar: Tack för tipset! :)
Fertilitetsresa

C
2014-06-22 @ 17:24:01
URL: http://spyor.blogg.se

Blev inte alls verkligt förrän vattnet kom som en fors och man insåg att det var dags :) måste vara ännu mer overkligt att vänta på två ju :D

Svar: Känns skönt att höra att det var liknande för dig! Ja det är konstigt ändå att det ska vara så svårt att begripa?! ;)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0