Money!

Tjohoo! Idag när jag kollade kontot såg jag att jag fått mina pengar från Försäkringskassan - skönt! Det är väl konstigt ändå, jag har hela tiden varit lite orolig för att jag inte skulle bli beviljad ersättning. Varför vet jag egentligen inte? Jag vet ju själv att det inte hade fungerat att jobba. Det är nog de negativa skriverierna som emellanåt florerar i tidningarna?
 
Så nu tänker jag känna mig rik, åtminstone en hel dag! ;)
 
En annan sak: jag sover otroligt dåligt om nätterna, vrider och vänder mig. Har svårt att andas och magen gör ont. Främst är det nog i ljumskarna det smärtar. Men VAD är det som gör att det gör ont? Så särskilt stor är ju inte magen än. Men det än någon känsla som att när jag ligger på sidan (oavsett vilken sida) så "töjs det ut" och småvärker men hela tiden.. Så helst ligger jag nu på rygg men det lär ju inte funka så länge till? Jaa, bara att ta - även det lär ju gå över på sisådär 4-5 månader! =)
Hanna
2014-03-11 @ 08:11:35
URL: http://thefunhagens.blogspot.com

Jag kommer ihåg den där obehagliga känslan av att det töjs och som om magen"hänger" ner mot madrassen. Vill minnas att jag vande mig.

Mot slutet fick jag inte ligga på rygg pga att min bebsis tryckte mot kroppspulsådern och det var fruktansvärt obehagligt och hans egna hjärtljud dippade pga det. Så det var bara att gilla läget och ligga på sidan.

Svar: Du beskrev det klockrent - precis så upplever jag det.. Inge skönt :s Hur fick du reda på att bebisens hjärtljud dippade när du låg på rygg? Det är den liggställningen jag gillar bäst nu...
Fertilitetsresa

Mary
2014-03-11 @ 18:43:13

Foglossning är sannolikt det som smärtar i ljumskarna. Har ju inget med magstorlek att göra, kan komma när som helst under graviditeten.
Och för att sova bättre; kuddar, kuddar, kuddar. Tror jag hade fem kuddar på slutet där. När du ligger på sidan: en mellan knäna, en platt under magen, en till två under huvudet och en att "krama om". Hoppas det blir bättre!

Svar: Tack för tipset, jag har bullat upp med massor av kuddar nu!! =D Kram!
Fertilitetsresa

Elin
2014-03-11 @ 20:50:43
URL: http://www.fluffmonster.blogg.se

Hoppas du mår bättre snart <3

Svar: You and me both sister! ;)
Fertilitetsresa

Mirakel
2014-03-11 @ 21:00:06

Foglossning troligt.. om d känns när du är uppe o går oxå finns d ju speciella bälten..
I sängen håller jag med...kudde mellan benen!!!! Är ett måste.

Svar: Ska kolla upp det där med bälten.. Har bullat upp med kuddar =D
Fertilitetsresa

Hanna
2014-03-12 @ 20:52:21
URL: http://thefunhagens.blogspot.com

Jag var på sjukhuset ändå pga misstänkt havandeskapsförgiftning när hans hjärtljud dippade till 70. Men då satt jag fast med CTG och ändrade inte ställning självmant. De sa att om jag legat och vilat och detta hänt hade jag automatiskt ändrat ställning pga detta. Men de sa inget mer ryggläge just in case tills han var ute (vilket var 1,5 v senare pga havandeskapsförgiftningen - han föddes i v35+0).

Svar: Okej då förstår jag. Oj vad läskigt det måste vara att se att det dippade så kraftigt! :(
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0