Blått! Och så mår jag illa...

Maken och jag funderar en hel del på vilket kön barnen har? Och det finns ju inte direkt något test som VI kan göra? Jag googlade lite på det och hittade det här om du vill ha lite rolig och skrockfull läsning ;) Jag har dock inte hittat något test (eller text) som kan visa vilket kön TVILLINGAR har i magen..?

Men mycket av det som skrocken bygger på är genetiken hur den blivande mammans släktingar (typ mamma och mormor) har haft det under sina tidigare graviditeter eller släktdrag av olika slag. Eftersom detta är en graviditet genom äggdonation funkar det inte att tyda tecken på det sättet.

Det som vi SKULLE kunna gå igång på är i synnerhet två saker:

  1. Jag har en blå linje över magen, från pubeshåret ända upp till brösten (vilket jag i sig tycker är konstigt för jag trodde bara att denna rand gick från pubes upp till naveln?!). Denna blå rand är hormonell och tyder enligt skrocken på att jag väntar en pojke.
  2. Jag mår fortfarande vääääldigt illa. Illamående sägs tyda på att jag väntar en flicka

Så jag har tecken på båda… Vad betyder det? En av varje kanske?! :p

Haha om mindre än tre månader vet vi!! :)

A
2014-05-15 @ 22:16:40
URL: http://milominmilo.blo.gg

Sånt där tyckte jag också var roligt att pyssla med. Jag hade en rand över hela magen (den är kvar nu snart 4 månader senare) ner till pubeshåret.
Sen så kräktes jag hela graviditeten. Och växte min näsa sig heeeelt enorm sista veckorna. Detta försvann sen ganska fort. Att näsan växer ska betyda att det blir en kille. :) Och det blev en Milo ju ;)

Svar: Jösses växte näsan??!! Det har jag inte hört tidigare..? Tur att den gick tillbaka sen då! ;) Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0